- Anoniem4 juni 2018 om 21:15
Hoii!
Ik heb een volgende vraag..
Ik heb nu al een hele tijd vaak seks, nu is dat zonder condoom. Ik slik de pil wel maar heel erg onregelmatig,
Nu heb ik denk ik 2 maanden de pil niet meer geslikt. En vandaag onbeveiligd seks gehad.
Ik wil vandaag dan ook weer de pil slikken.
Maar is er kans op zwanger woorden ?
Of gebeurd dat niet snel ?Groetjes
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 juni 2018 om 21:21uiteraard is er kans op zwagerschap als je de pil niet of niet goed slikt. Houdt er ook rekening mee, dat je niet meteen door de pil bent beschermd als je er lukraak mee begint.
Reageren
Voor een goede werking van de pil is het belangrijk om deze wel goed en op gezette tijden te nemenAnoniem4 juni 2018 om 22:08maar zoals als nu ik heb dus onbeveiligd seks gehad, en ben net begonnen met de pil. Wat raad je me dan aan om te doen?
ReagerenJohn (moderator)
4 juni 2018 om 23:31Ik raad je aan om z.s.m. de Morning After Pil te gebruiken. Wel de strip gewoon afmaken. Je bent echter niet beschermd door de pil tot na de eerste stopweek
ReagerenCatootje5 juni 2018 om 07:14Als je de pil vaak vergeet misschien een ander voorbehoedsmiddel gebruiken.
ReagerenAnoniem5 juni 2018 om 11:30maar werkt de morning afterpil nog steeds ook al heb je die al vaker gebruikt ?
ReagerenJohn (moderator)
5 juni 2018 om 11:31Ja in principe wel. Het is alleen niet goed voor je hormoonstelsel om ze te vaak te gebruiken. Je kunt beter voor een andere vorm van anticonceptie naar je huisarts gaan
Reageren