Zoeken Vraag het forum

Zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • ……

Ik en mijn vriendin hebben laatst sex gehad zonder condoom. Zij slikt wel de pil. Ze was al voorbij haar ovulatie. Ik neem aan dat de kans dat zij zwanger wordt dan nagenoeg nihil is?

Nu is zij gister de pil misschien (kan ze niet 100% zeker achterkomen) vergeten. Inmiddels is het 5 dagen na de sex. In hoeverre kan dit kwaad? Wellicht is dit open deuren intrappen, maar ik ben niet thuis in de werking van de pil. Wat kan hier nog tegen gedaan worden?

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als ze de pil slikt heeft ze geen ovulatie. Ik welke week van de pil is ze de strip vergeten?

Reageren
    ……

Excuus, ik bedoel vruchtbare periode. Dit is de laatste week. Vrijdag slikt ze de laatste. De pil heeft ze maandag 22u voor het laatst genomen.

Reageren
    John (moderator)

Ze heeft ook geen vruchtbare periode als ze de pil slikt. Die heb je alleen maar als je ook een ovulatie hebt.
    Omdat ze waarschijnlijk een pil is vergeten in de derde week, moet ze om alle risico’s te voorkomen, meteen een stopweek inlassen ( dus geen pil meer innemen na de laatst genomen pil) of zonder stopweek doorgaan, met de nieuwe strip

Reageren
    ……

Bijslikken helpt dus niet meer? Wat is de kans dat zij zwanger wordt na de sex en dan 4 dagen later door de pil te vergeten?

Reageren
    John (moderator)

Ze moet gewoon de vergeten alsnog innemen en verder gaan met de strip, maar dan zonder stopweek doorgaan met de nieuwe strip. Of zoals ik al schreef meteen een stopweek starten en geen pil meer innemen. In beide gevallen zal ze dan niet zwanger raken en blijft ze gewoon beschermd.
    Over de kans kan ik zo ook niets zeggen.

Reageren
    ….

Bedankt. Ze heeft sinds gister de stopweek ingelast.

Reageren
Reageer op: Zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.