Zoeken Vraag het forum

Vreemde cyclus/ovulatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Silly

Hallo allemaal!
    Ik zit met een voor mij apart probleem…
    Ik ben in mei 2017 gestopt met de pil. Maar daarna wel veilig gevreeƫn, sinds dit jaar voor t zingen de kerk uit en vrijdag voor het eerst voor de echie.
    Nu is mijn cyclus onregelmatig meestal 29 tot 33 dagen, vorige cyclus was ineens 26 dagen. Mijn ovulatie voel ik heel duidelijk en heb dan ook zeer duidelijk slijmverlies, die direct na de ovulatie stopt.
    Nu heb ik al twee weken wat rommelige maag, darmen zijn af en toe wat lastig en savonds nauwelijks trek en wat misselijk.
    Mijn ovulatie was denk ik afgelopen weekend maar voor t eerst niet echt merkbaar, geen kramp geen druppel bloed en niet bijzonder veel slijm. T slijm is er nu nog wat aanwezig maar niet echt veel.
    Kan t zijn dat ik geen ovulatie gehad heb en dat daarom alles van slag is? Herkent iemand dit?
    Super bedankt alvast!

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Daar kan niemand je zo antwoord op geven. Kan de klachten die je hebt daar ook niet aan linken

Reageren
    Catootje

Gebruik van de pil bevordert een toestand van oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Dit kan allerlei klachten geven en je cyclus verstoren. Daarnaast berooft de pil je lichaam van allerlei vitaminen en mineralen. Kan dus zinvolĀ  zijn om je hormonen weer bij te sturen en tekorten aan te vullen. Op internet genoeg te vinden over oestrogeendominantie. Ook zijn er wel natuurlijke middelen om je eisprong te stimuleren.

Reageren
Reageer op: Vreemde cyclus/ovulatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.