- Anoniem26 januari 2018 om 11:14
Hallo ik heb normaal een cyclus van 28 dagen. Echter met 3 weken en 3 dagen had ik een postieve test! (Denk zelfs eerder aangezien ik best veel dronk en het testje einde van de dag deed. Ze zeggen dan lijkt de streep lichter) maar goed. Bij de eerste echo van 10 dacht ik dus dat ik bij een cyclus van 28 dagen 9.4 dagen zwanger was maar toch ben ik verder gezet naar 10.1 weken. Dus met 3 weken en 3 dagen positief en nog verder gezet 3 dagen. Ik vraag mij dan af of dat wel goed is met het vruchtje. Vk had zo een haast dat ik het niet hebben kunnen vragen helaas maar iemans die me wel gerust kan stellen? Zou ik dan die cyclus een korte cyclus hebben gehad ofzo??? Of een vroege eispron??
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 januari 2018 om 11:25ik kan het niet zo goed volgen…je gebruikt dagen en weken door elkaar….
ReagerenAnoniem26 januari 2018 om 12:15Oh ok nou dan doe ik het
Normale cylcus 28 dagen.
Postief getest na 3 weken en 3 dagen kan ook korter zijn omdat ik op die dag dat ik teste in de avond teste en veel gedronken had (dus 3 weken en 3 dagen NA eerste dag menstruatie)Termijnecho met 9 weken en 4 dagen gehad en ik bleek dus 10.1 dag te zijn dus ben ik 4 dagen langer zwanger.
Volgt u het nog?
Was mijn cyclus dan kort of had ik een eissprong die wat eerder was?
ReagerenJohn (moderator)
26 januari 2018 om 12:21Nou wel…. bij een echo kan er best een verschilletje van enkele dagen zijn. Dat wordt in de regel weer rechtgetrokken bij de volgende echo
ReagerenAnoniem26 januari 2018 om 12:29Welke echo? Dit was de 10nweken echo de volgende is pas met 20 weken dan gaan ze toch niet meer sleutelen aan de echo omdat her kindje dan op zijn of haar manier groeit???
ReagerenJohn (moderator)
26 januari 2018 om 12:45Er wordt sowieso niks gesleuteld. Maar bij de eerste echo kunnen er gewoon enkele dagen verschil zijn. dat komt vooral dan voor wanneer de eerste dag van de laatste menstruatie niet exact bekend is, of de cyclusduur niet helemaal duidelijk is.
ReagerenAnoniem26 januari 2018 om 12:59Dat is vreemd maar ok en weet ook theorie rond de test van 3 weken en 3 dagen? Meestal testen vrouwen pas na de 4 de week positief maar ik heb best wel vroeg getest lijkt me met 3 weken en 3 dagen als ik het internet lees is dat omdat vrouwen een vroege eisprong hebben gehad dus voor de 14de dag klopt dat?
ReagerenJohn (moderator)
26 januari 2018 om 13:09Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat je bedoeld… Volgens mij maak je het voor jezelf toch vooral ingewikkeld.
Reageren
testen doe je in de regel 14 dagen na de eisprong cq. vermoedde bevruchting bij het uitblijven van de menstruatie. Alles valt en staat met de lengte van de cyclus en de eerste dag van de laatste menstruatie. Bij de berekening van een echo wordt er doorgaans gebruikt gemaakt van gemiddelden.En daar kunnen gewoon verschilletjes in zittenAnoniem26 januari 2018 om 13:50Ja dar klopt alleen ik weet mijn eispong dus niet.. hoe kan ik dan weten wanneer ik testen moet? Ik teste juist omdat ij jeukende borsten had en maagzuur. Ik heb dus als ik mijn cyclus van 28 dagen zou aanhouden 6 dagen ervoor al positief getest.. dus mijn vraag is dus ook. Was die cyclus korter dan 28 dagen of is me eisprong vroeg geweest
ReagerenJohn (moderator)
26 januari 2018 om 14:00Dat is een vraag die ik achteraf ook niet kan beantwoorden. het heeft ook geen zin om je daar zo mee bezig te houden. Je vindt er toch geen duidelijk antwoord op. Bij een normale cyclus van 28 dagen, valt de eisprong tussen de 11de en 16de dag van de cyclus. Valt die op de 11de dag, dan zou je positief kunnen testen op de 21ste of 22ste dag….
Reageren