- Bobientje10 januari 2018 om 23:33
Hoi,
Ik heb 2 weken geleden onveilige seks gehad. Ik pak da pil maar ben hem 2 dagen voor dit voorval vergeten in te nemen (En in de vorige week ook 1 keer). Nu maak ik mij extreem zorgen dat ik zwanger ben omdat we beide niet zeker waren of hij in mij is klaargekomen. Het zit namelijk zo: de eerste keer is hij niet in me klaargekomen, daarna heeft hij zijn zaakje afgekuist vanwege voorvocht en een uur later hebben we nog een keer seks gehad. Hij zegt dat hij denkt dat hij de 2de keer NIET in me is klaargekomen maar het was ni duidelijk of de vocht aan mijn vagina nu van mij of van hem was. Hij is er redelijk van overtuigd dat hij niet in me is klaargekomen maar die zekerheid is er niet. Ik hoor dus na zondag mijn maandstonden te krijgen. Maar nu heb ik al 2 dagen krampen en steken in mijn onderbuik. Heeft dit er iets mee te maken; zijn dit symptomen van een eventuele zwangerschap?? Aangezien ik nog maar 16 ben zit ik dus niet echt op een kindje te wachten en ben ik dus ook echt in paniek omdat ik nog 4 dagen moet wachten voor ik er zeker van ben of ik nu zwanger ben of niet. De buikkrampen in mijn onderbuik geven mij alleen nog meer meer stress omdat ik schrik heb dat dit een baby in ontwikkeling is. Iemand die me kan helpen?
Bedankt alvast!3 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 januari 2018 om 23:38Hier had je eerder over moeten nadenken…dan had je er nog wat aan kunnen doen.
Reageren
Weet je wel nog in welke week of weken van de strip je de pil bent vergeten?
Je zult in ieder geval je menstruatie moeten afwachten. Als ze uitblijft, doe dan een zwangerschapstest.Bobientje11 januari 2018 om 00:12ik ben het in de eerste week 2 dagen voor het voorval vergeten en in de 2de week ook ergens maar ik weet de dag niet meer.
ReagerenJohn (moderator)
11 januari 2018 om 08:20Dan is er inderdaad wel een kans op zwangerschap. Je moet de bijsluiter toch een keer goed lezen, wat je moet doen als een pil vergeet. Je zult menstruatie in de stopweek moeten afwachten. Als je menstruatie uitblijft, doe dan een zwangerschapstest. Als die positief zou zijn, ga je naar de huisarts.
Reageren