- Sab15 mei 2017 om 20:12
hoi,
ik zit met een vraag en weet niet of iemand mij hier antwoord op kan geven, maar probeer het toch.
Op 26 april heb ik positief getest was toen 4 dagen overtijd. Op 27 april heb ik een bloeding gehad die op een menstruatie leek van 3 dagen. Ook menstruatie krampen.
Daarna heb ik tot vorige week vrijdag iedere dag bruinverlies gehad. En vorige week nog 2 dagen helderrood.
Lees veel op internet dat 2 weken na de miskraam je vaak alweer een eisprong hebt. Maar hoe weet ik nu wanneer ik het vruchtje verloren ben, want ik heb namelijk niks opgemerkt.
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 mei 2017 om 20:25Dat vruchtje is dan nog zo klein (minder dan 1 mm) dat je het eigenlijk niet kunt zien…
ReagerenSab15 mei 2017 om 20:36nee precies …
Ik had wel een tampon gebruikt toen ik die bloeding had 3 dagen lang en met die bloeding kwamen ook wat stolsels e.d mee. Dus wie weet heeft het daartussen gezeten. Het is mij niet opgevallen.
Maar op de ene site lees ik dat zolang je het HCG hormoon nog in je lichaam hebt je geen eisprong hebt en bij de ander staat weer dat je 2 weken na je miskraam alweer een eisprong kunt hebben.
Weet jij daar meer over Tandor ?
ReagerenSab15 mei 2017 om 20:42ik heb vandaag ook de controle echo gehad bij de VK en m’n baarmoeder was gelukkig al helemaal schoon.
Kun je op zo’n echo ook zien aan je baarmoederslijmvlies e.d of je weer een eisprong hebt gehad, bijvoorbeeld aan de dikte van het slijmvlies ?
ReagerenJohn (moderator)
15 mei 2017 om 20:53Dat kun je op een echo niet zien…Dan zou er naar de eierstokken gekeken moeten worden of er een rijpend blaasje is…
Het hangt idd van het HCG hormoon af, en dat daalt niet bij iedereen even snel. Maar 14 dagen zouden mogelijk zijn…
ReagerenSab15 mei 2017 om 21:02oke, bedankt voor je antwoord Tandor.
Ik zal denk ik gewoon moeten afwachten, wil er ook niet teveel mee bezig zijn. Ben ook niet van plan om ovulatietesten of wat dan ook te gaan gebruiken.
Maar we willen toch wel graag voor de volgende ronde gaan. Heb al een keer een zwangerschap gehad en deze is meteen goed gegaan, dus heb er nooit zo bij stil gestaan. Eigenlijk is dat een luxe geweest.
Klopt het dat je na een miskraam extra vruchtbaar bent ?
ReagerenJohn (moderator)
15 mei 2017 om 21:24Niet extra vruchtbaar hoor.
Reageren