Zoeken Vraag het forum

Toch zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Juul88

Hallo allemaal,

misschien een gekke vraag en geen idee of ik hier op het goede adres ben. Al bijna een jaar zijn mijn vriend en ik bezig zwanger te raken. Nu heb ik heel erg wisselende cyclussen gehad, niet te pijlen. Tussen de 35 en 55 dagen altijd. Al was het de laatste 3 maanden een cyclus van 35 dagen. Ik dacht daarom dat ik 7 april dan weer ongesteld zou moeten worden. Gebeurde niet, zou het dan toch? Maar een week later bloedverlies. Dat was afgelopen vrijdag. Nu ben ik normaal gesproken een dikke week ongesteld. Nu was het maandag al afgelopen. Wel was het een normale bloeding voor mijn gevoel, al had ik niet de lage rugpijn etc die ik normaal heb. Nu heb ik sinds donderdag het gevoel dat m’n buik is opgeblazen, als ik er op druk is het ook gevoelig. Vervelend gevoel. Sinds vandaag trekt dit ook iets door naar mijn onderrug. Ik weet dat het bijna niet kan aangezien ik wel “ongesteld” ben geweest, maar zou het kunnen dat ik ondanks de bloeding toch zwanger zou kunnen zijn? Ik had dit gevoel wel voordat ik ongesteld werd. Maar goed omdat ik ongesteld werd opzij geschoven. Nu heb Ik toch zoiets, wat is dit? Ook is mijn buik letterlijk opgezet. Ik verwacht dat het niet zo is, maar er is toch iets in mij dat ik de vraag eens bij jullie neer wil leggen, misschien heeft een van jullie hetzelfde meegemaakt of iets soortgelijks?

Alvast bedankt!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Of je zwanger zou kunnen zijn, kun je alleen maar achterhalen met een test. Het is niet waarschijnlijk.En vanwege je menstruatie, maar ook omdat het eigenlijk nog veel te vroeg is voor zwangerschapssymptomen.

Reageren
    Catootje

Als je een onregelmatige cyclus hebt kan het slim zijn om wat aan de oorzaken te doen. Voor een goede hormoonwerking zijn allerlei stoffen nodig, vitaminen, mineralen, bepaalde vetzuren en aminozuren. Denk aan stoffen als magnesium, zink, vitamine B, D en E, gammalinoleenzuur, omega 3 en lysine. Bij tekorten daaraan kunnen er ontregelingen ontstaan in cyclus en menstruatie.

Ook kan er sprake zijn van zaken als insulineresistentie en oestrogeendominantie. Eventueel pilgebruik in het verleden kan het versterkt hebben. Het is wel bij te sturen met de juiste voeding, bepaalde supplementen en aanvullende middelen. Op internet kan je meer vinden over oestrogeendominantie en insulineresistentie en wat eraan te doen.

Reageren
    Catootje

Als je je hormonen in balans brengt kan zwanger worden ook makkelijker gaan.

Reageren
Reageer op: Toch zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.