- s18 juni 2015 om 16:07
Hallo,
Toen ik in groep 6 zat werd ik voor de eerste keer geholpen aan mijn flaporen. De eerste operatie is niet gelukt en daarna volgde nog 3 operaties aan mijn rechter oor en 2 aan mijn linker oor. Nu is mijn linkeroor redelijk normaal, dit oor heeft alleen een klein ‘hapje’ eruit. Maar mijn rechteroor is erg misvormt. Ik schaam me hier echt voor en Ik wordt al helemaal gek bij het idee dat iemand mijn oor ziet.. Ik durf me haar niet op een knot te dragen tenzij dit oor bedekt is met een stukje haar. Zelf ga ik maar 1 keer per 2 jaar naar de kapper alleen maar voor haar reactie nu weet ik dat ze mijn oren al lang heeft gezien maar toch het idee dat ze hem ziet. Ook schaam ik me voor mijn man. Helemaal als ik wakker wordt en me oor is open en bloot.. Nu wil ik zo graag, ook voor mijn zoontje, een zelfverzekerde vrouw/moeder zijn. Ik heb al eens geprobeerd om er maar ‘schijt’ aan te hebben en gewoon mijn haar lekker hoog op een knot te dragen. Maar elke keer die reactie van mensen die dan nog een keer omdraaien om te checken van huh, zag ik dat goed? Te krijgen dat doet zoveel zeer.. inmiddels ben ik 23 en nog onzekerder dan dat ik was voor mijn operaties.. Ik zou zo graag een normaal oor willen hebben. Ik heb er wel is aan gedacht om de plastic chirurg aan te klagen maar ik denk niet dat ik daar ver mee kom. En dit zal wel niet worden gedekt door de verzekering.. zijn er nog meer dingen die ik kan doen voor een normaal oor?
Mvg,
S
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 juni 2015 om 16:29Ik denk dat het grootste probleem toch bij jezelf ligt. En dan met name de onzekerheid die je hierover hebt. Je doet ook te veel moeite om dit bedekt/verdekt te houden. Ik begrijp het natuurlijk wel.
Reageren
Maar het is toch vooral een kwestie van jezelf accepteren zo, zoals het is. Wat anderen vinden, denken, kijken of reageren is totaal onbelangrijk.
Ik denk ook niet dat je het heil moet zoeken om iemand hiervoor verantwoordelijk te maken. Je probleem is daarmee namelijk niet opgelost. Ik weet niet of een reconstructie mogelijk is. Dat zou je dan met een plastisch chirurg (wel een andere) moeten overleggen.
Maar het is vooral een kwestie om jezelf te accepteren zoals je bent.Anoniem20 juni 2015 om 21:29Ik ben het niet met je eens. Het was niet haar keuze om er zo uit te zien. Je hoort jezelf ook te accepteren zoals je bent maar dit vind ik anders. Als je op zn jonge leeftijd zoiets meemaakt kan dat best traumatische gevolgen hebben. Daar kan ze beter iets aan doen. Niemand kiest ervoor om verminkt door het leven te gaan. In mijn ogen is dit mislukte plastic chirurgie..
Groet
E
ReagerenJohn (moderator)
20 juni 2015 om 22:15Je hebt gelijk.
Ofschoon ik nou even niet weet wie er reageert omdat het IP adres wel hetzelfde is als dat van de topic starter.Maar dat verandert niets aan de situatie zoals ze nu is. Zoals ik al schreef:
[quote]Ik weet niet of een reconstructie mogelijk is. Dat zou je dan met een plastisch chirurg (wel een andere) moeten overleggen.[/quote]Ik doe er ook niets vanaf dat het bedroevend is als dit een misser van een chirurg is. Maar daar kan ik verder niets over zeggen. Ik weet niet hoe het andere oor is…ik weet ook niet hoe de toestand daarvoor was. En of de operatie van het ene oor minder problematisch was dan het andere oor.
Ze kan overwegen om een proces te starten tegen de chirurg maar het is heel onzeker of dat kan slagen. Maar daar zijn dan advocaten voor.
Maar feit is helaas dat het oor daar niet beter van wordt. En als een reconstructie niet mogelijk is, zal het er toch op neer komen, het zo te moeten accepteren zoals het is. Hoe erg dat ook is. Het is en blijft dan toch een kwestie van acceptatie.Nogmaals, ik doe niets af van dat het bedroevend is en traumatisch.
Reageren
Eerst maar eens naar een (ander) plastisch chirurg en kijken of er eventueel een reconstructie mogelijk is.Anoniem22 juni 2015 om 09:24Klopt, E is mijn zus. Die bemoeial bemoeit zich overal mee haha.
Ik moet mezelf ook accepteren zoals ik ben. Maar dat maakt het zeker niet makkelijker voor me.. Ik zal eens een afspraak maken bij een andere chirurg om te kijken wat hij/zij ervan vindt. In iedergeval bedankt voor de tip.
Groet S
ReagerenAnoniem22 juni 2015 om 10:52Ik wil niets afdoen van hoe jij je erover voelt, maar ik vind het er niet zo heel gek uitzien. Er zit een bultje op, maar verder vind ik het oor er nog best goed uitzien. Ik weet natuurlijk niet hoe het was. Maar ik wil het alleen maar zeggen zodat je weet dat misschien niet iedereen er raar naar kijkt of het opvalt.
Reageren