Zoeken Vraag het forum

Vermoeidheid / hoofdpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Cindy

Hallo, ik ben een meisje van 15 jaar, en heb al een paar jaar hevige steken in mijn hoofd, vooral boven mijn ogen. Tot 4 weken geleden was het alleen dat, maar vanaf dan ben ik heel vermoeid, heb het gevoel dat ik elk moment kan instorten, hoewel ik steeds genoeg slaap. Volgende week heb ik examens, en ik hoop dat ik er dan niet te veel last van ga hebben. Want studeren lukt nu echt niet goed. Ik heb al een paar Black- outs gehad, en toetsen lukken echt niet goed. Heeft er iemand een idee wat je probleem zou kunnen zijn?

11 reacties
    Reageren
    anoniem

Stress kan hier misschien wel een factor zijn aangezien je bijna examens hebt.
    Ik denk ook dat die vermoeidheid iets te maken heeft met die steken in je hoofd. Maar als je die steken al een paar jaar hebt, is het misschien beter om het eens te laten onderzoeken door je huisarts.

Reageren
    Anoniem

Ik denk dat je je heel erg druk maakt voor jouw examens. Dat je daarom zo’n last hebt en dat het vanzelf weer overgaat als je eindelijk vakantie hebt. Denk je dat dat zou kunnen? En ben je trouwens wel eens bij de opticiën geweest om jouw ogen te laten meten? Misschien moet je wel een bril en heb je last van je ogen omdat je steeds moet ‘knijpen’ met je ogen…

Reageren
    cindy

hey,misschien kan stress er wel mee te maken hebben, maar ik heb nog geen 4 weken stress…
    Mijn punten zijn over het algemeen vrij goed, dus echt druk maak ik mij daar niet om.
    Mijn ogen zijn zeer goed, volgens mijn oogarts, dus ik denk niet dat daar het probleem ligt.

Reageren
    Lennaert

Stress is vaak een onbewuste emotie. Zou het kunnen dat jou al veel langer iets zeer dwars zit waar je moeilijk/niet over kunt of wilt spreken?

Reageren
    Anoniem
    Cindy

Lennaert, ik weet niet direct iets , maar zou het daar mee te maken hebben volgens jou?

Reageren
    Lura

Hoi,
    ik heb precies hetzelfde
    alleen bij mij kwam eerst de vermoeidheid en daarna pas de hoofdpijn
    dit is al mijn 3de jaar dat ik het heb
    ik weet helaas niet wat het probleem is

ik ben al bij verschillende dokters geweest, de ene zegt dat ik moet sporten, de andere zegt juist dat ik niet meer moet gaan sporten, weer de andere zegt dat het school is en weer een andere dokter zegt dat ik me niet moet aanstellen

ben al voor een kleine onderzoek naar het ziekenhuis gegaan, helaas duurde het 2 jaar voordat ik naar het ziekenhuis mocht, en na duizende keren steeds opnieuw bij de dokter ben geweest
    maar uit dit onderzoekje kwam niet veel goeds uit, najaa ik weet dat ik geen enge ziektes heb, athans wat ze onderzochten zoals kanker

ik sta op het punt van instorten, ik heb al een keer gehad dat ik bijna nix meer kon, gewoon omdat me lichaam niet wou, ik was bijna ingestort

mensen nemen mij niet serieus, vele snappen het ook niet.

ben jij al bij de dokter geweest?
    zo nee, ik zou het maar gaan doen

hopelijk komen ze bij jou wel erachter wat het is

Reageren
    Pam

Heb je ook psychische klachten zoals angst of depressie? Had je dat al voor de vermoeidheid ontstond? En waarom adviseer je anderen naar de dokter te gaan met deze klachten terwijl er bij jou na al die keren geen lichamelijke oorzaak is gevonden?

Reageren
    Lura

Nee helemaal geen psychische klachten!! nou hopelijk vind ze wel een dokter die iets eraan wilt doen, tegenwoordig zijn de dokters een beetje lui en snel geld verdienen! ik bedoel dokters in het ziekenhuis, maar dat waren ook allemaal rare testen, kijken of me bloed goed was en of ik geen kanker heb…..

ze dachten stress van school, maar ben nu van school af en heb er nog steeds last van!! en nu nog een klacht erbij onwijs erge hoofdpijn

Reageren
    Lana

Hai Lura, ooit gehoord van parasieten? Is jouw bloed/ontlasting al eens ECHT goed onderzocht?

Lana

Reageren
    Mandy

Mischien kun je je laten testen op migraine?

Reageren
Reageer op: Vermoeidheid / hoofdpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.