Zoeken Vraag het forum

Vermoeid + sensatie tong + steekjes bij heupbot

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Meugeties

Hallo!

Ik ben een man van 26, 1.78 en 74 kilo. Sport regelmatig en heb nooit echt last van iets gehad in het verleden. Ik heb lactose-intolerantie en heb 6 jaar geleden 7 maanden last gehad van alopecia areata.

Ik ben ongeveer 7 weken geleden gezonder gaan leven. Ik ben gestopt met energydrinks waarvan ik er 3 a 4 per dag dronk. Ik werd meteen vermoeid. De eerste twee weken dacht ik dat het te maken had met caffeïne- en suikerverslaving. Ik word vaker ’s nachts wakker, meestal een keer soms twee keer. Ik ben al een tijd futloos, haal nergens echt plezier uit, ben vaak moe terwijl ik 7 uur slaap. Ook soms als ik broodjes haal in de pauze op het werk krijg ik het heel erg warm en voel ik mij erg slap. Dit gaat na een uurtje ongeveer weg.

Ik ben naar de huisarts geweest en sie gaf aan dat ik urine mee moest nemen. Met de urine was niets mis. Daarna heb ik bloed moeten laten prikken en bleek dat ik een vitamine d tekort heb. Ik heb vervolgens D’cura amupullen 25000ie toegewezen gekregen. Daar heb ik nu 3 weken lang al 2 van geslikt maar het helpt niet echt.

Ik heb ook vaker last van spiertrillingen, vooral in de rechterkuit. Ik heb gelezen dat het mogelijk kan komen door een magnesiumtekort, vooral omdat magnesium wordt gebruikt bij de opname van vitamine d. Ik ben nu een week magnesium/zink/calcium aan het slikken maar sinds dat moment heb ik vaker een rare sensatie aan de zijkanten van mijn tong, alsof je zout eet. Ik drink per dag ongeveer 2.5 liter water en heb geen droge mond. Ook heb ik sinds enkele dagen korte steekjes in de buurt van mijn bekken, vooral rechts en vooral als ik zit of op mijn zij lig. Ook slik ik sinds vorige week een multivitamine van vitaminstore.

Kan iemand mij misschien meer vertellen?

Alvast hartelijk bedankt!

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)