Zoeken Vraag het forum

Vermoeid + sensatie tong + steekjes bij heupbot

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Meugeties

Hallo!

Ik ben een man van 26, 1.78 en 74 kilo. Sport regelmatig en heb nooit echt last van iets gehad in het verleden. Ik heb lactose-intolerantie en heb 6 jaar geleden 7 maanden last gehad van alopecia areata.

Ik ben ongeveer 7 weken geleden gezonder gaan leven. Ik ben gestopt met energydrinks waarvan ik er 3 a 4 per dag dronk. Ik werd meteen vermoeid. De eerste twee weken dacht ik dat het te maken had met caffeïne- en suikerverslaving. Ik word vaker ’s nachts wakker, meestal een keer soms twee keer. Ik ben al een tijd futloos, haal nergens echt plezier uit, ben vaak moe terwijl ik 7 uur slaap. Ook soms als ik broodjes haal in de pauze op het werk krijg ik het heel erg warm en voel ik mij erg slap. Dit gaat na een uurtje ongeveer weg.

Ik ben naar de huisarts geweest en sie gaf aan dat ik urine mee moest nemen. Met de urine was niets mis. Daarna heb ik bloed moeten laten prikken en bleek dat ik een vitamine d tekort heb. Ik heb vervolgens D’cura amupullen 25000ie toegewezen gekregen. Daar heb ik nu 3 weken lang al 2 van geslikt maar het helpt niet echt.

Ik heb ook vaker last van spiertrillingen, vooral in de rechterkuit. Ik heb gelezen dat het mogelijk kan komen door een magnesiumtekort, vooral omdat magnesium wordt gebruikt bij de opname van vitamine d. Ik ben nu een week magnesium/zink/calcium aan het slikken maar sinds dat moment heb ik vaker een rare sensatie aan de zijkanten van mijn tong, alsof je zout eet. Ik drink per dag ongeveer 2.5 liter water en heb geen droge mond. Ook heb ik sinds enkele dagen korte steekjes in de buurt van mijn bekken, vooral rechts en vooral als ik zit of op mijn zij lig. Ook slik ik sinds vorige week een multivitamine van vitaminstore.

Kan iemand mij misschien meer vertellen?

Alvast hartelijk bedankt!

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je een vitamine D tekort hebt, kan dat wel wat klachten veroorzaken.

Daar heb ik nu 3 weken lang al 2 van geslikt maar het helpt niet echt. Je moet ook niet verwachten, dat na 2 ampullen te hebben genomen, je vitamine peil dan ook meteen weer in orde is. Dat gaat toch echt iets langer duren.

Reageren
    Meugeties

Dank voor je antwoord!

Ik heb 3 x 2 dus 6 ampullen gehad in 3 weken tijd. Ik moet nu nog gedurende 3 maanden 2 ampullen per maand innemen.

Reageren
    John (moderator)

Ik bedoelde dus ook 2 ampullen per week… Nog even geduld en nog een keer bloedonderzoek laten doen om te kijken wat het vitamine peil  is.

Reageren
    Catootje

Bij alopecia – of als je dat gehad hebt – je hele hormoonhuishouding een rol. Hierbij speelt insulineresistentie/metaboolsyndroom een grote rol. Belangrijk is om dan te zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel door regelmatig te eten maar ook weer niet te vaak, om  pieken en dalen in de bloedsuikerspiegel te vermijden. Het beste is om bij elk eetmoment ook eiwitten, vetten en vezels te eten. Je kan ook googlen op insulineresistentie.

Zink is zeker belangrijk maar tegelijk met calcium gaat het een slecht opneembare verbinding aan. Gebruik zelf edelgistvlokken, waar naast veel eiwitten ook vitamine B en mineralen als zink en chroom zitten. Chroom is weer belangrijk voor je bloedsuikerspiegel. Sowieso zijn stoffen als vitamine B/B12, magnesium, bepaalde vetzuren en aminozuren als lysine belangrijk voor je hele gezondheid en hormonen. Of al je klachten daar mee samenhangen zou ik niet weten.

Reageren
Reageer op: Vermoeid + sensatie tong + steekjes bij heupbot
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.