- Anoniem6 april 2016 om 15:01
Hallo.
Ik ben 22 en zit al 8 jaar aan de pil (verschillende soorten gehad).
Momenteel slik ik al meer dan een jaar dezelfde pil die goed voor me werkt.Ik heb de pil nu 6 strips lang (18 weken) doorgeslikt. Heb gevraagd aan mijn huisarts of dat kon en volgens hem was het geen probleem en was ik veilig en kon ik een stopweek inlassen wanneer ik wou. Natuurlijk wel aan het einde van een strip.
Dat heb ik nu dus gedaan, ik zit in mn stopweek en ik heb alle gebruikelijke (voor mij) menstruatie symptomen. Emotioneel, kramp en zelfs mn typische menstruatie ontlasting. Maar geen bloed. De andere symptomen heb ik al sinds gisteren.
Normaal gesproken als ik buikpijn krijg begin ik binnen 1 uur daarna al te bloeden.Ik ben seksueel actief en heb een vaste partner met wie ik geen andere anticonceptiemiddelen gebruik.
Mijn vraag is dus nu, wat kan er met me aan de hand zijn of is dit normaal?
Groetjes Mel
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 april 2016 om 15:20Wanneer is je stopweek begonnen?
ReagerenAnoniem6 april 2016 om 15:54Zaterdag heb ik de laatste pil genomen, normaal gesproken ben ik dan 2-3 dagen later ongesteld. Dus maandag/dinsdag.
ReagerenJohn (moderator)
6 april 2016 om 16:29Ze kan best wel een iets later komen en zeker als je zo lang hebt doorgeslikt.
Reageren
Gewoon even rustig afwachten.Anoniem6 april 2016 om 17:16Hoi hoi
Ik heb ook een vraag, laatst dacht ik zwanger te zijn (uitgebleven menstruatie) anderhalf week toen toch gekomen dus weer hup verder met de pil (nu een week weer begonnen) maar sinds vanmorgen heb ik krampen bij mijn baarmoeder? Wat moet ik hiet van denken? Ik wordt helemaal gek van al mijn klachten de laatste tijd, uitblijven van de menstruatie daarvoor t.t bloeding en nu weer dit.
Kan iemand mij opties geven wat mogelijk is?Greetttsss
ReagerenJohn (moderator)
6 april 2016 om 17:50[quote]laatst dacht ik zwanger te zijn (uitgebleven menstruatie) anderhalf week toen toch gekomen dus weer hup verder met de pil[/quote] begrijp ik goed dat je dus langer dan 1 week met de pil was gestopt?
ReagerenAnoniem6 april 2016 om 18:17Ja ik was anderhalf week overtijd toen bloedtest gedaan die bleek negatief. Ik moest wachten tot mijn menstruatie kwam en dan weer beginnen met de pil
ReagerenJohn (moderator)
6 april 2016 om 18:24Dan is het niet zo heel raar dat je wat klachten hebt. Het is in feite alsof je voor weer voor de eerste keer met de pil start.
Reageren