Zoeken Vraag het forum

vaginale jeuk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb sinds gisteren last van vaginale jeuk. Het was gisteren eventjes aanwezig, vanochtend toen ik wakker werd was het heel geïrriteerd en had ik een branderig gevoel naast de jeuk en daarna was het weer een hele tijd weg. Nu is de jeuk weer terug.

Ik heb al een lossere broek en losser ondergoed aangetrokken omdat ik las dat dit kon helpen (de broek die ik hiervoor aan had was vrij strak) maar maak mij nu zorgen over een vaginale (schimmel)infectie of bacteriële vaginose. Dit laatste vooral omdat ik lees dat het heel gevaarlijk kan zijn als de bacteriën in je baarmoeder terecht komen.

Ik heb niet gewassen met (speciale) zeep daar of andere bijzondere dingen gedaan. Ik heb niet abnormale afscheiding (wat me tot nu toe is opgevallen) en met de seks was het zelfs droger dan normaal. Verder ruikt het niet sterk en heb ik alleen jeuk en af en toe een branderig gevoel. Wat kan dit zijn ? En gaat het, zoals de website van thuisarts.nl beloofd, inderdaad vanzelf over? Ik ga binnenkort op vakantie dus zou prettig zijn als de klachten dat geminderd zijn.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Een schimmelinfectie ( daar lijkt het op)gaat helaas niet altijd vanzelf over..

Ik zou je dus aanraden om een antischimmelmiddel te gebruiken. Een crème zoals Canesten Gyno of Daktarin Gyno. Deze moet je een week lang gebruiken.
    Handiger is een vaginale zetpil van Canesten Gyno. Die hoef je maar eenmalig te gebruiken.

Reageren
    Anoniem

Kan ik deze zonder doktersrecept krijgen ? En is het heel onverstandig om nog even een paar dagen af te wachten of het niet afzakt?

Reageren
    Anoniem

Oh ik heb het gevonden op de website van apotheker, kan het zo zonder recept halen. Ik wacht nog even af en anders ga ik langs de drogist.

Reageren
    John (moderator)

Als je graag vanaf bent voordat je met vakantie gaat zou ik maar niet te lang wachten. Als dat namelijk niet helpt, kan het een andere infectie zijn en zul je toch even naar de dokter moeten.

Reageren
Reageer op: vaginale jeuk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.