- Anoniem13 juli 2015 om 10:58
Geen idee of het hierbij hoort of bij darmen/buik etc.
Het laatste jaar (misschien ook al wel langer hoor), heb ik soms pijn in m’n onderbuik. Net boven het schaambeen (tenminste, denk dat dat het schaambeen is 😀 ).
Die pijn is er soms. Dan zit ik bijv. op de bank en wil naar voorover komen om bijv. mn theeglas te pakken. Dan krijg ik zo’n pijnscheut. Dan moet ik even terug naar achteren en opnieuw proberen. Net of er iets geblokkeerd zit a.h.w. Daarna is de pijn ook weg.
Soms heb ik het 2 maanden of langer niet, soms wel 3x per maand/week.
Het heeft niets met de menstruatie te maken.
Nu wilde ik laatst was uit de wasmand pakken (dus voorover buigen vanuit een staande positie) en wederom was die pijn daar.
Nu bleef de pijn (zeurend/drukkend) iets langer aanhouden, maar binnen een uur was het weer weg.Een hele tijd geleden heb ik dit ook al eens gemerkt bij vrijen.
Gisteren wederom pijn bij het vrijen. Beetje genant wellicht. Maar weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Tis net of m’n man ergens tegenaan stoot. Maar wederom voorover gebogen houding.
Nu heb ik sinds gisterochtend ook al behoorlijke diarree, wat er wellicht mee te maken heeft. Alhoewel dat dat denk ik er niet mee te maken heeft, dat ik pijn heb bij het stoten van mijn man…
Wat zou dit kunnen zijn?
Heb al eens bij “verzakking” gekeken, maar weet het niet. Dan moet die pijn er toch vaker zijn? En er steeds niets uit, zeg maar.Wel is het zo dat m’n laatste menstruatie (week, anderhalve week geleden) heel minimaal was. Meestal is het zo’n dag of 3 a 4. Nu met 2 dagen eraf en minder als normaal. Maar toen was het ook 38 graden. Dacht dat het wellicht daarmee te maken kon hebben.
Al met al een beetje wazig allemaal.
(ps vrouw van 41)
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 juli 2015 om 11:28Er zijn meerdere mogelijkheden voor de klachten.
Het kan een verzakking zijn van de baarmoeder of een kanteling. Een cyste op een eierstok zou ook nog kunnen.
De diarree is waarschijnlijk toeval. Tenzij het een probleem van de darmen zou zijn. Maar dat zou je dan aan de ontlasting moeten merken. En dan niet een keer diarree…Ik zou je willen aanraden om bij de huisarts een verwijzing te halen voor de gynaecoloog.
ReagerenAnoniem13 juli 2015 om 11:49Ik ga een afspraak bij de huisarts maken als de diarree weg is.
Maar het kunnen niet gewoon spieren zijn? Stom misschien. Lijkt me ook niet. Aangezien het ook binnenin te voelen is…Maar is het niet zo dat je bij een verzakking/kanteling vaker klachten hebt?
ReagerenJohn (moderator)
13 juli 2015 om 15:18Niet perse.
Reageren
Ik zou het in ieder geval laten onderzoeken.Anoniem27 juli 2015 om 20:24Ik ben bij de huisarts geweest.
Ruim een week geleden is de urine gecontroleerd op blaas ontsteking.
Brand schoon.
Nog steeds soms pijn.
Vooral mijn buik rechts onder is gevoelig. Ook bij lichte aanraking.
Ik dacht dat het wat beurs is geworden van het zelf voelen. Als ware een “binnenhuidse” blauwe plek.Ook werd ik afgelopen week ’s morgens met pijn in mijn onderbuik wakker (boven schaambeen). Geplast en nog geen half uur later was de pijn weg.
Overdag gaat het met de pijn best redelijk goed.Maar toch zit me die pijn niet lekker en ben ik bij de huisarts langs geweest. Hij deed er eigenlijk best weinig mee. Heb verteld van pijn in mijn onderbuik (al zeker anderhalf jaar, de ene keer 3x per maand, de andere keer 1x per maand, zeer wisselend dus). Wanneer ik van de bank bijv. mijn thee van tafel wil pakken komt het soms voor dat ik niet verder kan, alsof er iets in de weg zit. Even terug naar achteren en opnieuw proberen. Dan lukt het ook eigenlijk altijd. Misschien wel spieren die dan even blokkeren?
Ook verteld van die ene keer pijn bij het vrijen. Daarop inwendig onderzocht. Volgens mij de baarmoeder gevoeld…. deed geen pijn. Kon het voelen dat er a.h.w. iets bewoog, meer niet.
Eierstok/leider kon hij zo gauw niet vinden.
Nu morgen opnieuw urine inleveren en afspraak maken voor een vaginale echo. Gebeld voor een afspraak. Kan niet eerder dan 24 augustus terecht.Ben er vanmiddag vergeten bij te zeggen bij de huisarts, dat vermoeidheid me ook parten speelt en dat m’n onderrug soms ook pijnlijk is.
Maar goed, vermoeidheid… burn out klachten (loop ik mee). Nu kids vakantie, lijkt het erger te worden.Kan/is dit alles ergens onder te plaatsen of is het allemaal maar toeval…
Ik weet het gewoon even niet meer. Wij gaan zelf volgende week op vakantie, en vind dat best lastig…Eierstok/leider geloof ik niet echt in. Geen idee wat daarmee aan de hand zou kunnen zijn en wat dan de klachten zijn.
Ik heb gevraagd naar bloed onderzoek, maar daar zag de huisarts absoluut geen noodzaak van in.
ReagerenJohn (moderator)
27 juli 2015 om 21:03Je zou een cyste op een eierstok kunnen hebben. Dat kan ook dergelijke klachten veroorzaken. Die echo is dus geen slecht idee…..je zult alleen nog even geduld moeten hebben.
ReagerenAnoniem21 juli 2016 om 18:51Hallo ik ben een man 28 jaar en heb soort gelijke klachten het begon allemaal toen ik me zaad ging laten controleren om dat ik en me vrouw na 2 jaar proberen geen kinderen konden krijgen ik blijk dus te weinig zaad te hebben een normaal persoon heeft rond de 15 miljoen zaadcellen en ik maar 1,5 miljoen sinds dien heb ik last gekregen van me onderbuik rechts onder in gevoelige ballen maar heb ze goed na gevoeld zijn normaal rond en glad wel heb ik een worm achtig gevoel denk dat is de bijbal ook heb ik last van de onderug ben van plan om na de huisarts maar dacht misschien kan al iemand me wat uitleggen lastig allemaal je gaat aan rare dingen denken en denk dat juist het ergste is sterkte iedereen
Reageren