Zoeken Vraag het forum

Opgezwollen schaamlip

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo ik heb een probleempje.
    Gistermiddag had ik hevige jeuk aan mijn vagina en het voelde heel geirriteerd aan. Ik moest er daarom ook erg aan krabben. In de avond besloot ik om even te kijken en zag ik dat mijn rechterschaamlip echt hevig was opgezwollen en rood was. Hij voelde heel erg dik en opgezet aan en was heel erg groot en gezwollen. Ik heb toen even mijn vagina gewassen en ben gaan slapen en de volgende ochtend is het helemaal weggegaan. Hij is weer normale grootte. Weet iemand wat dit betekent?

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Waarschijnlijk een irritatie.
    Als het terug komt of je er vaker last van hebt zou het een schimmelinfectie kunnen zijn.
    Heb je nog andere klachten? Meer afscheiding of een branderig gevoel met plassen?

Reageren
    Anoniem

Nee verder geen klachten. Alleen de opgezwollen schaamlip. Hij was wel heel erg opgezwollen en groot geworden.

Reageren
    John (moderator)

Dan zal het een irritatie zijn geweest.
    Komt soms wel eens voor. Misschien heeft ze klem gezeten met fietsen of iets dergelijks
    Nu is er in ieder geval niets meer aan te zien?

Reageren
    Anoniem

Nee nu is die weer als eerst. Ik was er wel van geschrokken. Blij dat het niks ergs is.

Reageren
    John (moderator)

Ik kan me voorstellen dat je daar van geschrokken was.
    Het is ieder geval weer goed. 😉

Reageren
    Maud

Hallo,

Ook ik heb precies het zelfde probleem. Ik stond vanmorgen op met hevige jeuk en irritaties. Moet ik gelijk naar de dokter hiervoor gaan? Het ziet er bij mij zo uit en ik schrok er echt van.
    Sorry voor de foto

Reageren
    John (moderator)

Het kan een irritatie zijn of een infectie. Ga dus erven naar de huisarts

Reageren
Reageer op: Opgezwollen schaamlip
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.