eigenaardige cyclus

hallo, ik ben 19 jaar en heb al mijn hele leven een onregelmatige cyclus. alhoewel ik er toch SOMS een patroon in herken: ik heb mijn regels, dit is een redelijk grote hoeveelheid en heel donker met zwarte/ bruine brokjes en slierten in. daarna heb ik een goede maand niets ( meer dan 30 dagen) en dan heb ik 1 of 2 dagen heel heel weinig bruine afscheiding. daarna weer een hele maand niets en dan weer een volledige menstruatie als hierboven beschreven. Ik vraag me nu of wat ik heb? Ik heb mijn huisarts al eens gevraagd ofdat dit kwaad kon maar hij hechtte er niet veel belang aan. ik heb zelf ondertussen wat onderzoek gedaan op internet en vraag me af wat ik heb:
    1)PCOS
    2)regelmatige cyclus maar bloedingen komen meestal niet door ( vandaar de zwarte slierten)
    3)anovulatoire cyclus waarbij mijn bloedverlies enkel en alleen afkomstig van oestrogeen fluctuaties?
    of heeft iemand anders hier nog ervaring mee en een mogelijke verklaring?

graag reactie want ik heb toch wel vragen bij mijn vruchtbaarheid want ik ben zelf geboren via ivf, mijn ouders vertelden me dat ze beide vruchtbaar waren maar d oorzaak nooit is gevonden.

Reageren

Je hebt zelf al wat mogelijkheden gevonden.
    Ik denk niet dat het erg zinvol is om uit te wijden over aller hand mogelijke oorzaken. Wat je zou moeten doen is bij je huisarts een verwijzing vragen voor de gynaecoloog. Dat is de aangewezen arts om te onderzoeken wat er aan de hand is.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: eigenaardige cyclus

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe