Zoeken Vraag het forum

Continu bloedverlies / buikpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Maandag 16 juni ben ik gestopt met de pil. Donderdag 19 juni kreeg ik een heftige bloeding (menstruatie of miskraam). De dinsdag erna is dit weer gestopt.
    Maandag de 16e had ik een positieve test met een heel licht streepje, helemaal zeker weet ik het dus niet.
    Daarom gestopt met de pil. Ben ook niet opnieuw begonnen, want ik vertrouw hem gewoon niet meer en daarbij wil ik weten wat mijn lichaam doet zonder pil (ben geen hormonenfan).
    Zondag 30 juni dacht ik dat ik mijn eisprong voelde, ik kreeg een beetje buikpijn. Maar ik heb nu nog steeds last van mijn buik, een zeurend gevoel. Hoe later op de avond, hoe erger het wordt. Dus dat was niet mijn eisprong maar iets anders. Het zit recht boven mijn schaambot en als ik er op duw, doet het echt zeer. De pijn blijft dan hangen na het duwen.
    Ook heb ik meer afscheiding dan normaal en het is een beetje slijmeriger.
    Vrijdag 4 juli ben ik naar de huisarts geweest, zij vond dat het kwam doordat ik met de pil gestopt was en weet de klachten aan mijn cyclus. Vervolgafspraak gemaakt voor 23 juli want dan zou mijn komende menstruatie over zijn en kon ze een uitstrijkje maken (voor baarmoederhalskanker en een soa-test). Ook meteen op blaasontsteking getest, deze was negatief. Ze vroeg ook of ik bloedverlies had, maar dat had ik op dat moment niet meer gehad tot mijn menstruatie/miskraam. Ik moest maar 3x daags 2 paracetamols nemen.
    Die middag na het bezoek aan mijn huisarts, kreeg ik dus wel bloedverlies. Ook werd de buikpijn erger. Gelukkig nog net voor 17.00 uur, dus gelijk gebeld maar dat kon geen kwaad, was niks en moest maar een extra paracetamol nemen.
    De volgende dag was het over, maar zondag de 6e begon het bloedverlies weer, het was bruinig van kleur.
    Vorige week vrijdag de huisarts gebeld omdat ik een verwijzing naar de gynaecoloog wilde, de buikpijn bleef en ook het bloedverlies. Met veel pijn en moeite kreeg ik die.
    Afspraak gemaakt maar kon pas eind augustus!! terecht.
    Afgelopen maandagavond ging het echt niet meer, kon niet meer lopen van de buikpijn en het bloedverlies werd helderrood. Huisartsenpost gebeld en dienstdoende huisarts stuurde me meteen door naar de gynaecoloog. Daar bloed geprikt en een echo gemaakt. Baarmoeder en eierstokken zagen er goed uit, alleen mijn leukocyten waren verhoogd. Afspraak voor 2 dagen later (vandaag dus) gemaakt maar de gynaecoloog zag ook dat de baarmoeder en eierstokken er goed uit zagen. Hij bleef wel ergens hangen (weet niet waar maar zag hem twijfelen) alleen dit zou ook door het bloedverlies kunnen komen.
    Nou moet ik de komende 2 maanden mijn cyclus bij gaan houden (afgelopen maand heb ik alles opgeschreven) en aan de hand daarvan gaan we kijken welke anticonceptie het beste bij mij past.
    Als het bloedverlies dan niet over is, dan ligt het dus niet aan mijn cyclus.
    Ook kan ik pas een uitstrijkje laten maken als het bloedverlies over is.

Nou heb ik nog een paar vragen waar ik niet echt duidelijk antwoord op krijg.
    – Kan ik al 9,5 jaar besmet zijn met chlamydia? Heb geen andere partner gehad in die tijd en mijn man ook niet (en dat weet ik zeker). Ook hebben we 2 kinderen van 5 en 3.
    – Waarom testen ze mijn man niet? Ze zeggen dat ik degene ben met de klachten en het dus bij mij getest moet worden. Het kan dus dat mijn man het niet heeft en ik wel, terwijl ik niet degene kan zijn die het eerst besmet was. Ik moet wachten tot het bloedverlies over is, terwijl mijn man even bij de huisarts in een potje kan plassen en weer naar huis kan.
    – Als je endometriose hebt, moet je dat volgens de gynaecoloog opsporen middels een kijkoperatie. Zijn er verder dan op de echo geen aanwijzingen die duiden op endometriose of kan dat echt alleen via een kijkoperatie?
    – Ik zou best wel weer aan de pil willen als dit het bloeden stopt. Maar van de pillen die ik heb gehad, kreeg ik doorbraakbloedingen (microgynon 20 maar dan eigen merk), microgynon 30, lovette. Liever niet te zware pil (word chagrijnig van hormonen). Iemand tips?
    – De pijn straalt uit naar mijn been (niet echt pijn in mijn been maar meer een zwaar/tintelend gevoel). Dit ben ik vergeten tegen mijn gynaecoloog te zeggen maar misschien heeft iemand een idee wat het kan zijn.

Degene die de moeite heeft genomen, bedankt voor het lezen (misschien soms wat onsamenhangend). Hoop dat iemand misschien dit (of gedeeltelijk) herkent.
    Wil gewoon graag weten wat het kan zijn behalve mijn cyclus die in de war is.

Groetjes

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik zal proberen de vragen een voor een te beantwoorden voor zover ik dat kan.

[quote]- Kan ik al 9,5 jaar besmet zijn met chlamydia? Heb geen andere partner gehad in die tijd en mijn man ook niet (en dat weet ik zeker). Ook hebben we 2 kinderen van 5 en 3.[/quote] Dit zou kunnen. Maar is niet erg waarschijnlijk omdat je eerder geen klachten had.

[quote]Waarom testen ze mijn man niet? Ze zeggen dat ik degene ben met de klachten en het dus bij mij getest moet worden. Het kan dus dat mijn man het niet heeft en ik wel, terwijl ik niet degene kan zijn die het eerst besmet was. Ik moet wachten tot het bloedverlies over is, terwijl mijn man even bij de huisarts in een potje kan plassen en weer naar huis kan.[/quote]Ik begrijp deze vraag wel. Maar het is voor de hand liggend dat getest wordt bij diegene die de klachten heeft. [i]terwijl ik niet degene kan zijn die het eerst besmet was[/i]Dit is wat jij weet. Maar de arts kan dit niet weten en daar ook niet zeker over zijn.

[quote]Als je endometriose hebt, moet je dat volgens de gynaecoloog opsporen middels een kijkoperatie. Zijn er verder dan op de echo geen aanwijzingen die duiden op endometriose of kan dat echt alleen via een kijkoperatie?[/quote]soms kan het met een echo of inwendig onderzoek endometriose worden vastgesteld. Bij verdenking of twijfels is een kijkoperatie de beste manier om zekerheid te krijgen.

[quote]Ik zou best wel weer aan de pil willen als dit het bloeden stopt. Maar van de pillen die ik heb gehad, kreeg ik doorbraakbloedingen (microgynon 20 maar dan eigen merk), microgynon 30, lovette. Liever niet te zware pil (word chagrijnig van hormonen). Iemand tips?[/quote] Doorbraakbloedingen zijn helaas niet altijd te voorkomen bij pilgebruik. Wellicht is er een pil die bij jou wel werkt. Dat zal een kwestie van uitproberen zijn. Er zijn ook nog alternatieven: prikpil, pleisters en spiraaltje.

[quote]De pijn straalt uit naar mijn been (niet echt pijn in mijn been maar meer een zwaar/tintelend gevoel). Dit ben ik vergeten tegen mijn gynaecoloog te zeggen maar misschien heeft iemand een idee wat het kan zijn.[/quote] Ik kan geen directe link leggen tussen de andere klachten en de klachten in je been. Maar ik acht het niet uitgesloten.

Het ontpillen kan de klachten veroorzaken. Endometriose is ook een optie. Moeilijk te zeggen wat de oorzaak is. Verder onderzoek zal dat moeten uitwijzen.

Reageren
Reageer op: Continu bloedverlies / buikpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.