Zoeken Vraag het forum

Pil vage buikpijn en bloedverlies

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik ben twee maanden geleden voor het eerst begonnen met de pil, daarvoor nooit anticonceptie gehad. Nu heb ik sindsdien af en toe vage menstruatiepijn (buikpijn in onderbuik, heel vaag), soms doffe en scherpe steekjes/steken rechtsonder in mijn buik en heel soms linksonder, soms straalt het een beetje uit naar mijn zij (naast mijn navel), lies en rug. Daarnaast heb ik de hele eerste maand bruin bloedverlies gehad en in de tweede maand de laatste 10 dagen voor de stopweek spotting. Mijn tweede stopweek begint vandaag. Ook ben ik een halve dag misselijk als ik de pil niet op het juiste tijdstip inneem, een uurtje verschil in de tijd maakt erg uit. Als ik hem om 19:00 neem is er niks aan de hand de volgende dag maar om 18:00 en 20:00 ben ik dus de volgende dag misselijk. Misschien ga ik de derde strip ’s ochtends slikken om te kijken of dat werkt.

Ik weet dat je de eerst drie maanden last kan hebben van spotting en misselijkheid, maar kan die buikpijn er ook bij horen? Het belemmert me niet in mijn werk enzo maar het is nét een beetje storend. Ik heb trouwens ook het idee dat de buikpijn rechtsonder erger wordt na flinke inspanning. ’s Nachts heb ik nergens last van en zolang ik ’s ochtends in bed blijf liggen is er ook niks aan de hand, het speelt meestal in de loop van de dag een beetje op. Misschien heeft dat ook met inspanning te maken.

Ik heb ook wel eens last van een spastische darm, soms lijkt het een beetje samen te gaan, daarom weet ik niet zo goed of dit nou mijn darmen zijn of bijvoorbeeld mijn eierstokken of baarmoeder of zo. Ook lijkt het soms of ik vaker moet plassen maar plassen gaat dan niet moeilijk en er komt altijd veel uit.

Is het nodig om hiermee naar de huisarts te gaan of hoort dit allemaal bij het starten met de pil? Ik vind het een beetje vreemd en lees ook wel dingen over cystes en zo. Sowieso kan ik pas volgende week naar de huisarts dus ik stel elk antwoord zeer op prijs. =] Bedankt.

P.S. Misschien goed om erbij te vertellen dat ik al 3 jaar geen seks heb gehad dus een soa lijkt me erg onwaarschijnlijk.

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote]Als ik hem om 19:00 neem is er niks aan de hand de volgende dag maar om 18:00 en 20:00 ben ik dus de volgende dag misselijk.[/quote] Dit kan toch echt niet van de pil zijn. Als je wilt gaan wisselen kun je ze beter later nemen, voordat je naar bed gaat.

De overige klachten kunnen heel goed door het starten van de pil worden veroorzaakt. De eerste maanden kun je daar last van hebben.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor uw antwoord. Dat van die tijden lijkt me ook heel vreemd, maar ik heb alle mogelijke tijdstippen ’s avonds geprobeerd en 19:00 werkt het beste gek genoeg, haha! Maar ik ga het eens ’s ochtends proberen.

Maar je kunt dus ook steekjes in de omgeving van je eierstokken hebben met gebruik van de pil? Ik dacht dat die een soort van ‘buiten werking’ waren tijdens het slikken van de pil, maar ik weet er ook niet zoveel van. 😛 En die buikpijn na inspanning kan daar dus ook door komen?

Reageren
    John (moderator)

De klachten die je hebt kunnen daar inderdaad door veroorzaakt worden. Als de klachten blijven aanhouden, ga dan naar je huisarts en overleg met je huisarts om een andere pil te gaan gebruiken. Het zou kunnen zijn dat de huidige pil te zwaar of te licht is.

Reageren
    Anoniem

Oke bedankt! Kunt u ook uitleggen waardoor het zou kunnen komen? Ik zit nu in mijn stopweek en heb duidelijk minder last van de pijn rond mijn eierstok, maar ik voel het nog wel.

Wel voelt het af en toe alsof er iets in mijn buik zit of zo, ik kan het niet zo goed uitleggen maar kan je een vleesboom of een cyste voelen bij bepaalde bewegingen? Als ik op mijn buik druk voel ik niks.

Ik ga komende week sowieso de huisarts bellen om te overleggen over de pil omdat die buikpijn inderdaad door de pil lijkt te komen, dus zal daar dan ook naar vragen.

Reageren
    John (moderator)

Zoals ik al schreef: het kan door de pil worden veroorzaakt. De dosering hormonen in de pil kunnen te laag of te hoog zijn .

Reageren
    Anoniem

Oke bedankt, dat laatste wilde ik even weten.

Reageren
Reageer op: Pil vage buikpijn en bloedverlies
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.