- Anoniempje17 januari 2018 om 10:53
Hallo allemaal! Ik slik nu een tijdje al de pil (1,5 jaar) en de laatste tijd slik ik al een maand of 4/5 door omdat ik erg pijn heb bij mijn menstruatie. Nu heb ik sinds een paar dagen last van bloederige afscheiding. Eerst was het een beetje bloed in mijn onderbroek, daarna werd het iets meer en nu heb ik vooral last van bruine afscheiding en sinds vanochtend heb ik er ook een beetje buikpijn bij. Het is niet pijnlijk, maar net die buikpijn die je hebt als je de volgende dag ongesteld wordt. Ik heb wel een vriend waar ik seks mee heb maar ik vergeet nooit de pil te slikken dus ik twijfel of ik zwanger ben. Weet iemand raad?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 januari 2018 om 11:09Dat is een doorbraakbloeding. Het beste zou zijn om nu een stopweek te starten. Anders loop je het risico steeds vaker van dit soort doorbraakbloedingen te krijgen
ReagerenCatootje18 januari 2018 om 09:48Bruine afscheiding kan wijzen op een tekort aan progesteron, ofwel oestrogeendominantie. Gebruik van de pil bevordert die oestrogeendominantie.
Reageren
Bij menstruatiepijn zijn er wel betere manieren dan de pil (door-)slikken. Voeding is belangrijk en bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen ondersteunend werken. Gebruik van de pil zorgt juist voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen in je lichaam.