Zoeken Vraag het forum

Pil doorslikken, bruine afscheiding en buikpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniempje

Hallo allemaal! Ik slik nu een tijdje al de pil (1,5 jaar) en de laatste tijd slik ik al een maand of 4/5 door omdat ik erg pijn heb bij mijn menstruatie. Nu heb ik sinds een paar dagen last van bloederige afscheiding. Eerst was het een beetje bloed in mijn onderbroek, daarna werd het iets meer en nu heb ik vooral last van bruine afscheiding en sinds vanochtend heb ik er ook een beetje buikpijn bij. Het is niet pijnlijk, maar net die buikpijn die je hebt als je de volgende dag ongesteld wordt. Ik heb wel een vriend waar ik seks mee heb maar ik vergeet nooit de pil te slikken dus ik twijfel of ik zwanger ben. Weet iemand raad?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is een doorbraakbloeding. Het beste zou zijn om nu een stopweek te starten. Anders loop je het risico steeds vaker van dit soort doorbraakbloedingen te krijgen

Reageren
    Catootje

Bruine afscheiding kan wijzen op een tekort aan progesteron, ofwel oestrogeendominantie. Gebruik van de pil bevordert die oestrogeendominantie.
    Bij menstruatiepijn zijn er wel betere manieren dan de pil (door-)slikken. Voeding is belangrijk en bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen ondersteunend werken. Gebruik van de pil zorgt juist voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen in je lichaam.

Reageren
Reageer op: Pil doorslikken, bruine afscheiding en buikpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.