- emine3829 april 2014 om 18:57
Kan iemand me helpen?! Ik heb al sinds een maand bruine vaginale afscheiding, af en toe zit er ook gewoon normaal bloed tussen. Het bruine is soms zo donker dat het zwart lijkt. Ik moet regelmatig mijn ondergoed verwisselen. Ook ben ik maar 2 tot 3 dagen ongesteld geweest, terwijl dit bij mij normaal 4 of 5 dagen duurt. Ik ben nog 16, dus het kan een onregelmatige menstruatie zijn maardan alsnog maak ik me zorgen om de bruine afscheiding. Vooral om de tijdsduur ervan, het is nu al ruim een maand geleden toen ik het voor het eerst op mn ondergoed zag. Ik had verwacht dat het na mijn menstruatie weer zou verdwijnen, maar het blijft komen. Als ik hierover ga zoeken op internet zie ik allerlei termen voorkomen zoals, baarmoederhalskanker, dit is toch wel het ene wat me heel erg bang maakt. Alvast bedankt.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 april 2014 om 19:11De donkere afscheiding is doorgaans oud bloed dat nog in de baarmoeder aanwezig is en dus naar buiten komt. Dart is natuurlijk wel vervelend maar hoeft verder geen probleem te zijn.
Reageren
Je kunt natuurlijk ook even naar je huisarts gaan.Anoniem29 april 2014 om 19:58Heel erg bedankt voor je reactie, ik snap dat het oud bloed is dat weer uit mn lichaam moet, maar is een maand niet erg lang? en dat dan ook echt elke dag, er is geen dag waarbij ik er geen last van heb gehad.
ReagerenJohn (moderator)
29 april 2014 om 20:08Een onregelmatige menstruatie kan de oorzaak zijn.
Reageren
Maar zoals ik al schreef: je kunt ook ven bij de huisarts langs gaan en even met hem/haar overleggen.emine3829 april 2014 om 21:29Zal ik zeker gaan doen, nogmaals bedankt voor je reactie !
Reageren