- Loansie8318 december 2017 om 22:14
Ik heb net eerst ma eens een vorige forum vraag en antwoord bekeken ma kon mijn antwoord er niet uithalen
Ben 34 en word al maanden niet nomraal ongesteld niets geen rode kleur meer maar alleen bruine bende en duurt niet langer als 2 dagen soms nog wel korter
Bem erg geschrokken van het baarmoederhals kanker antwoord
Hebbe meer mensen dit of heeft iemand hier een verklaring voor
Alvast bedankt
Gr3 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 december 2017 om 22:24denk je niet dat het beter zou zijn als je met die klachten naar de huisarts zou gaan?
ReagerenCatootje28 december 2017 om 00:54Bruine afscheiding kan wijzen op een tekort aan progesteron ofwel oestrogeendominantie.
ReagerenCatootje28 december 2017 om 00:58Daarnet zag ik geen tekst tijdens het typen, nu wel dus een vervolg.
oestrogeendominantie ontstaat door ons westerse eet- en leefpatroon met teveel suikers en allerlei xeno-oestrogenen. Pilgebruik versterkt de oestrogeendominantie. Op internet genoeg te vinden hier over. Belangrijk zijn de juiste voeding, xeno-oestrogenen vermijden. Bepaalde voedingssupplementen kunnen nodig zijn. Verder zijn er aanvullende middelen, zoals maca, kurkuma en vooral natuurlijke progesteroncrème. Heb zelf een jaar of twintig die bruine afscheiding gehad in de week voor de menstruatie maar ben er met de progesteron vrijwel van af.
Reageren