- Anoniem10 maart 2014 om 15:30
Hallo.
Al enige tijd zit ik in de lappenmand. Zware pijnlijke ongesteldheid en stolsels. Migraines met uitval. Opgezette buik en borsten 14 kilo aangekomen in 6 maand.nachtzweten en zoveel pijn. Vergeetachtig. Geen eetlust vocht vasthouden enzovoort. Ondertussen alle pillen geprobeerd inclusief mirena spiraal. Helaas worden door hormonen mijn klachten alleen maar erger.Er zijn herhaaldelijk cystes verwijderd. Operatief en dmv provera. Ik had een slechte pap een aantal jaar geleden dus lysectie gehad en sinds die tijd nog dikkere doffe elende.Bij de gynaecoloog aangegeven dat ik het niet meer trek zo en geen kinderwens meer heb. Ben al mama dus is het voor mij mogelijk mijn baarmoeder te laten verwijderen? Helaas wil mijn gyneacoloog daar niet aan. Wil het gesprek niet aangaan en heeft me antidepressiva voorgeschreven. Ik heb aangegeven dat ik geen pms heb alleen lichamelijke klachten en dat ik dat dus niet ga nemen. Wat moet ik nu doen? Ik moet nog 20 jaar tot de overgang. Novasure heb ik ook geopperd maar daar reageerde ze niet op. Volgens haar zijn mijn hormonen na bloedonderzoek in orde??? Volgens mij ben ik qua hormonale therapie wel uitbehandeld? Moet ze dan niet naar andere oorzaken gaan kijken? Ben ook getest op soa. Alles negatief en ze heeft geen nieuw uitstrijkje willen maken ivm hpv want dat kon niet terug zijn na 3 jaar. Pfffff zit het dan allemaal tussen mijn oren?4 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 maart 2014 om 18:01Het zijn nogal wat klachten. En misschien zijn er wat klachten die en psychische oorsprong zouden kunnen hebben maar zeker niet allemaal. Misschien is het goed om voor een second opinion naar een andere gynaecoloog in een ander ziekenhuis te gaan.
ReagerenAnoniem10 maart 2014 om 18:13Tandor dankjewel voor de reactie. Ga ik zeker doen. Mag ik dat gewoon vragen of moet ik dat eerst weer bij de huisarts doen? Psychische klachten kan ik me met mijn opgeruimde karakter niet voorstellen:)maar uiteraard breekt het me wel op.
ReagerenJohn (moderator)
10 maart 2014 om 19:47Voor de second opinion heb je inderdaad een verwijzing van je huisarts nodig.
ReagerenAnoniem11 maart 2014 om 20:51Zo te horen voel je, je op dit ogenblik niet begrepen bij je huidige gynaecoloog, ik zou idd wat tandor zegt een sec. opinion gaan vragen. Als je je niet depri voelt en je niet achter voorgedchreven behandeling staat moet je dat absoluut niet doen. Vraag via de huisarts een verwijzing naar een nieuwe gynaecoloog.
Verwijzing kan via huidige gynaecoloog of via de huisarts, net wat jezelf het prettigst vind.
Ilona
Reageren