- Anoniem6 februari 2014 om 19:41
Heyhey,
Ik heb aan beide kanten van mijn vagina ingang 2 bultjes zitten. ik heb er geen last van pas als ik erop druk krijg ik een soort branderig gevoel. Weet iemand wat dit is en wat hebben jullie eraan gedaan ??
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 februari 2014 om 19:55Het kunnen ontstoken kliertjes van Bartholin zijn. Ga er mee naar je huisarts.
ReagerenAnoniem6 februari 2014 om 20:00dat durf ik dus niet. Ik heb het nu al een jaartje
ReagerenJohn (moderator)
6 februari 2014 om 20:09Waarom durf je dat niet?
Reageren
Hoe oud ben je?Anoniem6 februari 2014 om 20:12ik ben volwassen.. maar schaam me daar te erg voor
ReagerenJohn (moderator)
6 februari 2014 om 20:22Ik raad je toch echt aan om naar je huisarts te gaan. Als de klieren ontstoken zijn, zal er toch iets aan moeten worden gedaan. Je hebt er al een jaar last van. De ontstekingen kunnen zich namelijk ook uitbreiden.
Reageren
De huisarts kan dan in ieder geval vast stellen of het inderdaad de klieren zijn er iets voor voorschrijven.
Ik begrijp wel dat het gênant vindt, maar voor de huisarts is dat routine. Die is dat wel gewend. Je kunt natuurlijk wachten totdat het erger wordt. Maar dan zul je misschien naar het ziekenhuis moeten om ze te laten verwijderen. Daar staan ze er dan met 6 man omheen.
Ik denk dat dat een ergere optie is dan even bij je eigen huisarts langs gaan