plotseling onderhuids gezwel tussen schaamlippen.

Hallo. Ik heb een dringende vraag!! Vanochtend stond ik onder de douche en toen ik mijn vagina wilde wassen voelde ik plotseling een soort bobbel onder mijn huid. Deze bobbel bevind zich tussen de binnen en buitenste schaamlip een beetje aan de onderkant van mijn vagina. Ik weet zeker dat die dag ervoor dat niet zo was! Het bultje/bobbel/gezwel zit redelijk diep onder de huid. Het huidoppervlak is een beetje rood en wit. Ik had het bultje vast pakken tussen duim en wijsvinger. Ht is ong. 1 bij 0.5 cm. Het doet geen pijn maar soms kan ik ht wel voelen zitten. Weet iemand wat dit is? En vooral; gaat dit vanzelf weer weg??

Reageren

Waarschijnlijk is het een ontstoken haarzakje dat is ontstaan door een ingegroeide haar. Dus gewoon laten zitten en over enkele dagen kijken of je het kunt uitknijpen. Als dat niet lukt en je hebt er veel last van kun je even naar de huisarts gaan. Die kan het even weghalen.

Reageren

Dankje!
    Maar klopt het dan dat het redelijk diep onder de huid ligt? Ik kan niet iets van een bobbel aan de buitenkant zien.

Reageren

Owja! Het zit niet op een plek waar haar groeit zover ik weet....

Reageren

Je zou eens moeten weten waar overal haar kan gaan groeien.

Het kan ook een ontstoken talgkliertje zijn.
    Maar je schreef zelf:
    [quote]Het huidoppervlak is een beetje rood en wit[/quote] Dus het is wel te zien alleen de bobbel zelf (nog) niet.

Reageren

Van die rode en witte kleur is steeds minder te zien. Als het een ontstoken talgklier is,wat betekend het dan? Gaat dat van zelf over of moet ik langs de huisarts?

Reageren

Over het algemeen wordt het uiteindelijk een puist. Maar als je er veel last van hebt ga dan even naar de huisarst

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: plotseling onderhuids gezwel tussen schaamlippen.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe