Zoeken Vraag het forum

Jeuk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Naomi

Kort maar krachtig, zoals de titel al zegt.
    Ik heb jeuk bij mijn schaamlippen/ingang vagina. (ingang vagina weet ik nou niet zeker in ieder geval wel daar ergens).

Het begon zondag en heb het nu nog steeds, als ik zit of loop heb ik minder last en soms heb ik het niet meer door en soms voel ik het wel. Ik wil liever niet jeuken want ik vind dat je daardoor nog meer jeuk krijgt.

Ik had op de nacht van zondag naar maandag echt heftig last er van ik kon letterlijk niet slapen die nacht van de jeuk. En het is aparte jeuk het prikt soms ook en soms krijg ik echt het gevoel alsof er even een soort van lucht bubbeltje bij me vagina om hoog komt? (Dit klinkt zo gek maar ik kan het niet goed uitleggen maar zo voelt het).

Pijn doet het niet, en ik snap niet hoezo ik dit heb want ik heb geen seks gehad of iets, het kwam oppeens.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Of heeft iemand ongeveer zoiets gedaan en wat heb je dan gedaan?

Ik hoop dat het snel over gaat, ik heb trouwens nu wel minder last dan zondag hoor ik kan wel normaal slapen maar het is als ik lig voel ik het meest dan dat ik rechtop zit of loop, daarom is het in slaap komen soms wel irritant maargoed het gaat!

Groetjes

27 reacties
    Reageren
    Roos

Klinkt als Candida…

Reageren
    Naomi

Ik heb het gelezen maar ze hebben het zo veel over vaginale afscheiding. Maar ik ben dinsdag ongesteld geworden dus weet nou niet of ik dat echt zo heftig heb. Zondag en maandag heb ik in iedergeval niet MEER afscheiding gehad dan normaal? Er is mij niet echt iets opgevallen ..

Groetjes

Reageren
    Sanne

Hai, draag je strings en/of skinny jeans?

Reageren
    Naomi

Ja zaterdag tijdens het uitgaan voor het laatst. Nu heel de week niet omdat ik ongesteld ben .. En skinny ja dat draag ik wel, altijd eigenlijk!

Reageren
    Sanne

Dat zou een trigger kunnen zijn. Misschien toch maar een Daktarin zalf smeren en kijken of het helpt.

Groetjes Sanne

Reageren
    Naomi

Hoe? Een trigger? Wat is dat dan?

Groetjes

Reageren
    Sanne

Met een trigger bedoel ik dat het daar dus wel eens door zou kunnen komen.

Sanne

Reageren
    Naomi

Kan het ook vanzelf over gaan?

Reageren
    Frya

Heb je gemasturbeerd met niet schone handen?

Reageren
    Naomi

Nee .. helemaal niks maargoed wat als dat wel is wat kan er dan zijn?

Reageren
    John (moderator)

Naomi,

Ik denk dat je een schimmelinfectie hebt. Dat is niet vreemd en komt heel vaak voor. Ook het “luchtbubbeltje” is volkomen normaal. Dus wat dat betreft hoef je je niet ongerust te maken. Ik zou wel wat aan de schimmelinfectie doen. Bij de apotheek kun je zalf of vaginale zetpillen kopen.
    De zalf moet je een week dagelijks gebruiken, de zetpil is een behandeling van 1 keer. Dat is dus wel makkelijker.

Voor het overige zou ik niet constant skinny´s dragen. Je schaamlippen en clitoris en de uitgang van de urinebuis worden hierdoor voortdurend “platgedrukt”. Dat zorgt voor transpiratie en slechte doorbloeding van bv je schaamlippen.
    Het transpireren kan ook voor infecties zorgen.

Reageren
    Naomi

Oh .. Kan het ook vanzelf over gaan?
    Het leuke is ik heb eigenlijk alleen maar strakke broeken? Ik ben nu ongesteld dus draag ook maandverband ik denk stiekem dat ik daar ook nog is extra jeuk van krijg ..

Groetjes

Reageren
    John (moderator)

Naomi,
    Dat is dus precies wat ik bedoelde!!

Een schimmelinfectie kan nare gevolgen hebben als ze niet wordt behandeld. Dat is wel afhankelijk van de soort schimmel.
    Ik zou dus vooral niet afwachten.

Reageren
Reageer op: Jeuk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.