- Naomi17 mei 2013 om 13:21
Kort maar krachtig, zoals de titel al zegt.
Ik heb jeuk bij mijn schaamlippen/ingang vagina. (ingang vagina weet ik nou niet zeker in ieder geval wel daar ergens).Het begon zondag en heb het nu nog steeds, als ik zit of loop heb ik minder last en soms heb ik het niet meer door en soms voel ik het wel. Ik wil liever niet jeuken want ik vind dat je daardoor nog meer jeuk krijgt.
Ik had op de nacht van zondag naar maandag echt heftig last er van ik kon letterlijk niet slapen die nacht van de jeuk. En het is aparte jeuk het prikt soms ook en soms krijg ik echt het gevoel alsof er even een soort van lucht bubbeltje bij me vagina om hoog komt? (Dit klinkt zo gek maar ik kan het niet goed uitleggen maar zo voelt het).
Pijn doet het niet, en ik snap niet hoezo ik dit heb want ik heb geen seks gehad of iets, het kwam oppeens.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Of heeft iemand ongeveer zoiets gedaan en wat heb je dan gedaan?
Ik hoop dat het snel over gaat, ik heb trouwens nu wel minder last dan zondag hoor ik kan wel normaal slapen maar het is als ik lig voel ik het meest dan dat ik rechtop zit of loop, daarom is het in slaap komen soms wel irritant maargoed het gaat!
Groetjes
27 reactiesReagerenRoos17 mei 2013 om 13:35Klinkt als Candida…
ReagerenQuote17 mei 2013 om 13:36Naomi17 mei 2013 om 13:59Ik heb het gelezen maar ze hebben het zo veel over vaginale afscheiding. Maar ik ben dinsdag ongesteld geworden dus weet nou niet of ik dat echt zo heftig heb. Zondag en maandag heb ik in iedergeval niet MEER afscheiding gehad dan normaal? Er is mij niet echt iets opgevallen ..
Groetjes
ReagerenSanne17 mei 2013 om 14:34Hai, draag je strings en/of skinny jeans?
ReagerenNaomi17 mei 2013 om 14:35Ja zaterdag tijdens het uitgaan voor het laatst. Nu heel de week niet omdat ik ongesteld ben .. En skinny ja dat draag ik wel, altijd eigenlijk!
ReagerenSanne17 mei 2013 om 14:42Dat zou een trigger kunnen zijn. Misschien toch maar een Daktarin zalf smeren en kijken of het helpt.
Groetjes Sanne
ReagerenNaomi17 mei 2013 om 14:47Sanne17 mei 2013 om 14:52Naomi17 mei 2013 om 16:30Kan het ook vanzelf over gaan?
ReagerenFrya17 mei 2013 om 19:23Heb je gemasturbeerd met niet schone handen?
ReagerenNaomi17 mei 2013 om 20:02Nee .. helemaal niks maargoed wat als dat wel is wat kan er dan zijn?
ReagerenJohn (moderator)
17 mei 2013 om 20:19Naomi,
Ik denk dat je een schimmelinfectie hebt. Dat is niet vreemd en komt heel vaak voor. Ook het “luchtbubbeltje” is volkomen normaal. Dus wat dat betreft hoef je je niet ongerust te maken. Ik zou wel wat aan de schimmelinfectie doen. Bij de apotheek kun je zalf of vaginale zetpillen kopen.
De zalf moet je een week dagelijks gebruiken, de zetpil is een behandeling van 1 keer. Dat is dus wel makkelijker.Voor het overige zou ik niet constant skinny´s dragen. Je schaamlippen en clitoris en de uitgang van de urinebuis worden hierdoor voortdurend “platgedrukt”. Dat zorgt voor transpiratie en slechte doorbloeding van bv je schaamlippen.
Reageren
Het transpireren kan ook voor infecties zorgen.Naomi17 mei 2013 om 20:24Oh .. Kan het ook vanzelf over gaan?
Het leuke is ik heb eigenlijk alleen maar strakke broeken? Ik ben nu ongesteld dus draag ook maandverband ik denk stiekem dat ik daar ook nog is extra jeuk van krijg ..Groetjes
ReagerenJohn (moderator)
17 mei 2013 om 20:28Naomi,
Dat is dus precies wat ik bedoelde!!Een schimmelinfectie kan nare gevolgen hebben als ze niet wordt behandeld. Dat is wel afhankelijk van de soort schimmel.
Reageren
Ik zou dus vooral niet afwachten.