- Meisje_Lilly24 december 2012 om 10:35
Hoi,
Ongeveer 1,5 jaar (?) geleden kwam ik er tijdens het douchen achter dat er een beweegbaar bobbeltje in mijn vagina zit, bij de vaginale opening zegmaar. Het deed/doet verder helemaal geen pijn en ik dacht dat het wel weg zou gaan maar het zit er nu nog steeds…
Zoals ik al zei is het een beetje beweegbaar en het is een bobbeltje wat van alle kanten helemaal ongelijk is. Er zitten ook een soort bultjes in. Het is ongeveer 1 tot 1,5 cm groot.
Verder is het niet hard, het is zacht, alleen sommige stukjes zijn iets harder maar verder ook niet erg hard.
De laatste tijd verlies ik erg veel afscheiding, maar ik dacht dat dat normaal was op 15 jarige leeftijd, maar had verder niet meer aan het bobbeltje gedacht.
Ik ben best bang dat er iets aan de hand is maar ik ben dus pas 15 en ik durf het verder niet aan mijn ouders te vertellen, vind ik een beetje beschamend en dus ook niet aan de dokter.Weet iemand hier iets vanaf?
Zou heel fijn zijn!25 reactiesReagerenemma24 december 2012 om 12:56he lilly,
Reageren
waar precies in de vagina bevindt het bobbeltje zich dan? Ik denk niet dat het iets ergs is, maar wel goed van je dat je het bespreekt! Mag ik tenslotte nog vragen of je al seksueel actief bent (kan soa zijn misschien)?
groetjes,
emma.dokterK24 december 2012 om 13:43Het zou goed een Gardnerse cyste kunnen zijn. Dat is onschuldig. Ik denk dat je afscheiding er los van staat. Afscheiding, elke dag, is heel normaal. Ik hoop dat je het aandurft naar een arts te gaan, dan zit je niet meer zo in onzekerheid!
ReagerenMeisje_lilly24 december 2012 om 14:56Nee ik ben nog maagd… Haha. En het zit bij de opening zegmaar.
ReagerenMeisje_Lilly24 december 2012 om 15:10Nee ik ben nog maagd… Haha. En het zit bij de opening zegmaar.
Reagerenemma24 december 2012 om 15:35He hoi,
Reageren
aangezien je nog maagd bent kan het geen soa zijn. Wat ‘dokterK’ zegt zou inderdaad mogelijk kunnen zijn (een Gardnerse cyste). Je kunt altijd even langs de huisarts gaan.
Groetjes,
Emma.anoniempje24 december 2012 om 15:39ik heb dit ook. 🙁
ReagerenMeisje_Lilly24 december 2012 om 15:53Ja? Heb je precies hetzelfde?
Reagerenanoniempje24 december 2012 om 15:58ja, is echt vervelend. Want ga écht niet naar huisarts d’r mee.
ReagerenEmma.24 december 2012 om 16:00He hoi,
Reageren
aangezien je nog maagd bent kan het geen soa zijn. Wat ‘dokterK’ zegt zou inderdaad mogelijk kunnen zijn (een Gardnerse cyste). Je kunt altijd even langs de huisarts gaan.
Groetjes,
Emma.Meisje_Lilly24 december 2012 om 16:44Nee precies, ik dus ook niet… Maar toch ben ik bang dat het wat ergs is, wat ik niet hoop.
ReagerenMeisje_Lilly24 december 2012 om 16:47Thanks dokterK & Emma!
Reagerenemma24 december 2012 om 17:21aan: meisje Lilly & anoniempje
Reageren
Je kunt best naar de huisarts gaan hoor. Ik snap de schaamte, zeker op jullie leeftijd. Maar als je daar bent geweest, weet je tenminste zeker wat het is. Dan hoef je ook niet meer bang te zijn dat het wat ergs is. En het enigste wat hij/zij kan gaan doen is even kijken.
Nog succes!
Emma.elisa24 december 2012 om 17:24doet het ook pijn (soms) dan?
Reageren
(heb er overigens nog nooit over gehoord)Meisje_Lilly24 december 2012 om 23:10Nee, het doet geen pijn.
Reageren