- Anoniem19 juni 2012 om 14:05
Hoi iedereen,
Ik zit met een schaamtelijk probleempje. Ik ben 21 jaar en heb voor zover ik weet al jaren geen problemen met mijn vagina, fysiek gezien ben ik perfect in orde, zei de dokter toen ie een vijftal jaar geleden een inwendig onderzoek deed. Ik heb wél vaginisme (samentrekking bij seksueel contact), maar niet zo heel erg. Mijn probleem is dat ik dit jaar rond februari echter plots ben beginnen opmerken dat ik iedere ochtend bij het opstaan, draaien in bed of welke beweging dan ook bij het liggen heel veel lucht uit mijn vagina voel stromen. Het is echt opvallend, soms maakt het vervelende geluiden, en soms heb ik het ook overdag, gewoon bij het wandelen, opstaan van een stoel, enz. Ik schaam me er nogal voor omdat je het bijna niet kunt tegenhouden. Ik heb ook gemerkt dat mijn vagina veel vochtiger is dan vroeger en meer open staat dan voordien, hij is niet ‘dicht’, de opening staat redelijk wijd, ik kan er meteen met een vinger ingaan als ik wil, en dat had ik vroeger dus niet. Ik heb het echt nog maar sinds februari, en ik vraag me af wat de oorzaak kan zijn; het is wel zo dat ik toen voor het eerst ben gaan fitnessen en van die liesoefeningen heb gedaan, mijn liezen stonden toen ook een paar dagen gezwollen. En ik heb me rond die periode ook voor het eerst tussen de benen geëpileerd. Ik had er mijn dokter al eens over aangesproken en die zegt dat het niets is, maar dan vraag ik me af: hoe kan zoiets zomaar plotseling gebeurd zijn? Ik wil hier echt vanaf, ik durf niet meer bij vriendinnen blijven slapen (laat staan bij een toekomstig vriendje) omdat ik me er echt niet gemakkelijk bij voel.
Kan dit een vaginale ontsteking zijn? Extra vochtig en een openstaande vagina zouden daar aanwijzingen voor kunnen zijn, heb ik eens ergens gelezen, maar of dat klopt weet ik niet. Het maakt mij niet uit wat het is, als ik het weet kan ik het tenminste behandelen, want dit is gewoon echt te vervelend.
Ik weet dat flatus vaginalis doodnormaal is tijdens de seks, en dan heb ik het ook af en toe, maar dat is anders; ik heb al een hele tijd geen vriendje meer gehad, dus aan de seks kan het niet liggen.
Als iemand ervaring heeft met dit soort dingen zou ik het geweldig vinden als die even reageerde!
Alvast bedankt 🙂5 reactiesReagerenAnoniem19 juni 2012 om 14:07Oh, en ik wil er nog even aan toevoegen: ik had rond die periode ook het slechte idee gekregen om de vagina te ‘wassen’ met een washandje en water (geen zeep), ook een beetje inwendig dus, en blijkbaar is dat volledig not-done, als het een infectie is kan het wel daarmee te maken hebben…
ReagerenEmma20 juni 2012 om 11:31Een infectie zou je in principe moeten merken; vreemde kleur afscheiding, andere structuur, nare geur, jeuk… Heb je daar dan last van?
Groetjes
ReagerenAnoniem21 juni 2012 om 13:40Hoi, bedankt voor je reactie. Die vraag valt moeilijk te beantwoorden. Als tiener had ik vrij veel last van jeuk daar, maar nu eigenlijk niet meer. Soms is mijn afscheiding wel iets donkerder dan anders, heb ik de indruk, gisteren leek het donkergeel/lichtbruin, maar dat kan ook gewoon een verkeerde indruk zijn. De geur is vaak onfris, maar het is niet de beruchte ‘visgeur’ waar je zoveel over leest. Dat had ik vroeger dus wel (jaren geleden). Ik denk dat ik voor de zekerheid toch maar beter eens bij de gynaecoloog langs ga. Maar toch bedankt!
ReagerenAnoniem17 mei 2014 om 12:15Dit is precies wat ik ook heb,
Reageren
Alleen geen idee wat het isAnoniem16 november 2016 om 22:06Hee iedereen, ik heb er ook pas last van als ik op bed lig en ik doe mijn benen om hoog voel ik direct lucht in mijn vagina komen. Ik kan direct mijn vinger in mijn vagina stoppen. Tijdens sex komen er heel vaak geluiden uit en ik schaam me er wel voor. Ik heb hier vroeger nooit last van gehad. Wat kan ik doen of moet ik naar de dokter?
Reageren