Zoeken Vraag het forum

Vagina opgezwollen?! Geen menstruatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ingeborg

Hallo,

Ik ben een vrouw van 23 jaar en heb vanaf mijn 12e een regelmatige cyclus van 29 dagen.

Nou had ik 27/28 april al ongesteld moeten worden maar ik ben het nog steeds niet!!!!! Het is nu al 8 dagen later, zoiets heb ik nog nooit gehad.

Afgelopen maand heb ik 2x seks gehad (wel met condoom) maar toch twijfelde ik en heb vandaag een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief.
    Ik pakte een spiegel erbij en keek naar mijn vagina en ik vond het een beetje vreemd uitzien, mijn maagdenvlies waren dicht gegroeid en binnen in mijn vagina leek het wel opgezwollen! Het was namelijk heel krap.

Wat zou dit kunnen zijn?

🙁

3 reacties
    Reageren
    Mara

Hai, ik denk dat je dat beter even door een huisarts kunt laten beoordelen. Hier op het forum kunnen we niet zeggen of je nu toch zwanger bent of niet. Je slikt geen pil? Laat je weten hoe het verder gaat met je?

Groetjes, Mara

Reageren
    L

Hallo,

Ik ben 21 jaar en ben nu 3 jaar samen met mijn vriend. Al vanaf het eerste seksueel contact liep het niet van een leien dakje bij mij. Ik bezocht een aantal keer een gynaecologe. Eerst bleek ik vestibulitis te hebben volgens haar en liet ik daar een kleine ingreep voor doen. Ik hoopte dat de pijn tijdens de penetratie opgelost zou zijn maar dat is het alles behalve. Ze zei me dan dat ik me moest leren ontspannen, dat dat het probleem was, maar dat heb ik nu geleerd en de pijn blijft.

Na drie jaar lukt het nog steeds niet om op een vlotte en leuke manier seks te hebben. Telkens tijdens en na de penetratie is de binnenkant van mijn vagina helemaal opgezwollen en doet het enorm pijn.

Ik vind het heel vervelend om steeds te moeten horen dat er niks te zien is omdat de pijn er wel degelijk is en ik zeker weet dat het niet aan spanning ligt. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Seks vind ik heel belangrijk in een relatie en daarom wil ik dit ook echt zo snel mogelijk oplossen. Over een paar jaar zouden we ook graag kindjes willen en ik ben bang dat dat dus niet zal lukken aangezien mijn vagina steeds opnieuw helemaal toe zit na seksueel contact.

Kan er mij iemand helpen?

L.

Reageren
    Dtje

En wat was dat nu

Reageren
Reageer op: Vagina opgezwollen?! Geen menstruatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.