- xEssangelx2 oktober 2011 om 17:45
halloo,
ik heb dus een scheur van ongeveer 2 cm lang aan de binnenkant van me schaamlip vlak voor de opening van mijn vagina. ik probeer het zo goed mogelijk schoon te houden na elke plasbeurt maak ik het schoon het is gister gebeurt maar ik wil graag weten of dit vanzelf kan genezen of dat ik er wat op moet doen en hoelang het ongeveer duurt voordat een wond in je vagina geneest. het doet geen pijn alleen als ik ga plassen dan brand het maar dat is op zich best logisch
ik hoop dat iemand een antwoord op mijn vraag heeft
7 reactiesReagerenPien2 oktober 2011 om 18:40Staat deze scheur haaks, en is de scheur dus 2 centimeter diep? Dat moet zeker gehecht worden want dat geneest vast en zeker niet mooi. Maar als het een scheurtje in de lengterichting is, zal het vast weer netjes vastgroeien. Liggen de wondranden tegen elkaar aan? Dat is een goed teken.
ReagerenxEssangelx2 oktober 2011 om 20:01ja hij is over de lengte dus van boven naar beneden 2 cm en niet zo heel diep maar ik schrok er wel een beetje van ik had er niks van gemerkt enzo, maar het is dus niet erg als ik het gewoon aankijk ?
ReagerenAnoniem23 mei 2014 om 09:16Hebben jullie tips ik heb het ook aan de binnenkant en nu doet het pijn als ik moet plassen hangt klein stukje los
ReagerenJohn (moderator)
23 mei 2014 om 09:28Ik denk dat je er goed aan doet om bij je huisarts langs te gaan.
Reageren
Wat bedoel je precies met : hangt een klein stukje los? Is je schaamlip dan ingescheurd?Anoniem20 februari 2022 om 22:09Ik heb ook een scheur van ongeveer 2 centimeter lang aan het begin van mijn vagina. Diep is de wond niet. Moet dit gehecht worden of geneest dit vanzelf?
ReagerenJohn (moderator)
20 februari 2022 om 22:11Moeilijk om dat zo te beoordelen. Daar moet je dus mee naar de dokter gaan. Bel even met de huisartsenpost
ReagerenAnoniempje20 augustus 2022 om 09:28Zelfde probleem. Ik heb dus een scheur die 1,5 cm lang is en halve cm breedt. Het gaapt een beetje. Het ziet niet ontstoken (gister bij de huisartsen post geweest kreeg een verdovende vasaline crème mee en advies iedere plas beurt onder de douche te spoelen. Echter niet altijd mogelijk werk in de thuis zorg.
Reageren
Hoelang duurde het bij jullie de genezing? En hoe verliep deze maak me namelijk best zorgen.