Zoeken Vraag het forum

schraal/irritatie …

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Eli

Mijn scheermesjes waren op en heb ‘stiekem’ het scheermesje van mijn vriend gebruikt. Heb hiermee bij mijn vagina geschoren.
    Nu is het behoorlijk geïrriteerd en schraal. Is niet open. Wel wat opgezet en voelt wat ‘bobbelig’. Vriend begon over baardschurft. Nu knijp ik hem toch … ik kan toch geen baardschurft bij mijn vagina hebben ?
    Is geen open wond (wel wat schraal), komt geen vocht uit.
    Zou het ook kunnen komen omdat het mesje stomp was of zou ik toch beter langs de huisarts kunnen gaan ?

3 reacties
    Reageren
    Mike

Door het botte mesje heb je de bovenste huidlaag beschadigd. Hierdoor zijn er bacteriën binnengekomen in de huid. Normaal gesproken reageert de huid zelf met het herstel hiervan doordat het afweermechanisme de indringers verjaagd en vernietigd. tevens zorgt het voor een mooi herstel van de huid.

Nee, hiervoor hoef je niet naar de huisarts, wel moet je de huid een beetje helpen door de huid vooral met rust te laten en niet aan te pulluken met vieze handen. Onder de douche een beetje wassen met zeep is voldoende.

Laat je eten hoe het over een paar dagen is?

Reageren
    Eli

Goedenavond Mike, weet niet of je daadwerkelijk een man bent …
    Een vagina mag je allereerst nooit met zeep wassen. En ik zit eigenlijk nooit met vuile handen aan mijn vagina.

Maar … ben toch maar naar de huisarts gegaan zeker ivm eigen ongerustheid. Baardschurft is alleen maar overdraagbaar als je het zelf hebt. De opperhuid is beschadigd. Heb een zalf met antibiotica erin gekregen. Dus toch wel goed dat ik even langs ben gegaan

Reageren
    Tina

De vagina mag je niet met zeep wassen, daarmee beschadig je het interne milieu van de vagina. De huid rond de vagina kun je gerust met zeep wassen.

Reageren
Reageer op: schraal/irritatie …
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.