- Noname22 november 2025 om 03:23
Vandaag wou ik mijn tampon verversen, bij het verveesen van mijn tampon merkte ik een extra stuk aan mijn tampon op, een del van een andere tampon. Ik heb zelf gevoeld en voel zelf geen tampon stuk meer, nu is mijn 1 ste vraag is het mogelijk dit een stukje is dit van een andere tampon afgebroken is en er nu mee is uitgekomen, ik heb dus echt schrik dat er nog een stuk inzit ondanks dat ik deze niet voel…
Nu het slechtere en zorgwekkendste tijdens het voelen heb ik op gemerkt dat ik niet in het begin van de vagina maar dieper binnen in aan de linkerkant een harde ronde vlezige bol heb, bij duwen ertegen ervaar ik een raar gevoel en een soort druk in mijn onderbuik. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is ik maak me er nu best wel zorgen over omdat de andere kant van mijn vagina normaal glad en dun aanvoel en de bol aan de linkerkant best groot is.
Danku voor komende hulp en antwoorden
12 reactiesReageren
Peter (huisarts)
22 november 2025 om 16:13Een tampon breekt niet af.
Ten tweede: dat zou een zwelling kunnen zijn vanuit een klier. Het heet dan: een cyste van Bartholin.
De klieren van Bartholin zitten aan weerszijden van de vagina-opening en produceren vocht dat de vagina vochtig houdt.
Als de afvoergang verstopt raakt, hoopt het vocht zich op en ontstaat een cyste.Je zou kunnen overleggen met je huisarts of je hier nu iet mee moet ( naar de gynaecoloog) of dat je kunt afwachten.
ReagerenHuisarts23 november 2025 om 00:26Goedenavond,
Kunt u misschien een foto maken van het betreffende gebied ?
Reageren
Dan kan ik het beter beoordelen wat het kan zijn.Veertje24 november 2025 om 20:27Stuur geen foto’s voor deze viespeuk die zich huisarts noemt.
Reageren
Maar ga in plaats daarvan langs bij je eigen huisarts en laat het controleren. Wanneer nodig zal je huisarts je doorsturen naar de gynaecoloog.Anoniem30 november 2025 om 02:54Beste peter, toch ben ik zeker dat een tampon kan breken , aangezien bij het uithalen van de talpon die volledig intact was een stuk van een andere tampon “ aanplakte” waar duidelijk aan te zien was dat het een stuk van een andere was
ReagerenAnoniem30 november 2025 om 02:55En de bol zit niet bij de opening van de vagina maar diep in de vagina aan de linkerkant
ReagerenEm1 december 2025 om 13:57Beste Anoniem,
Reageren
Ik heb net een onderwerp aangemaakt met dezelfde vraag.
Ook ik merkte vandaag aan de linkerkant een knobbel op diep in de vagina aan de linkerkant. Ik moet echt mijn hele wijsvinger naar binnen doen om hem te kunnen voelen. Doet verder niet zeer enz.
Ik kom als ik Google ook niet verder dan een vleesboom of die bar (nog wat ) cyste… alleen zitten die cystes aan het begin van de vagina dus dat kan het niet zijn.
Een foto is sowieso geen optie want hoe kan je dat maken?
Ik blijf mee lezenEm1 december 2025 om 13:58Beste Anoniem,
Reageren
Ik heb net een onderwerp aangemaakt met dezelfde vraag.
Ook ik merkte vandaag aan de linkerkant een knobbel op diep in de vagina aan de linkerkant. Ik moet echt mijn hele wijsvinger naar binnen doen om hem te kunnen voelen. Doet verder niet zeer enz.
Ik kom als ik Google ook niet verder dan een vleesboom of die bar (nog wat ) cyste… alleen zitten die cystes aan het begin van de vagina dus dat kan het niet zijn.
Een foto is sowieso geen optie want hoe kan je dat maken?
Ik blijf mee lezenHuisarts1 december 2025 om 17:54Goedemiddag,
Zou u misschien alsnog kunnen proberen om een foto van uw knobbel te maken? Zonder foto kan ik niet goed beoordelen wat het kan zijn.
ReagerenEm2 december 2025 om 14:07Anoniem ben jij nog naar de huisarts geweest?
ReagerenCaroline2 december 2025 om 17:30Hij houdt ook maar niet op, die viezerik van #3 en #9. Stug blijven volhouden ook, triest persoon.
Reagerenanoniem2 december 2025 om 20:19dag em, neen helaas nog niet bij de huisarts geraakt.
wat je verteld klinkt inderdaad een beetje hetzelfde als hier.
bij mij is de knobbel namelijk wel tamelijk groot en vielt alsof een enorme zwellig. bij mij krijg ik wel een raar gevoel in de onderbuik als ik er tegen aan duw.ik ga ipv de huisarts ook gewoon direct een afspraak plannen bij de gynaecoloog.
moest jij nog te horen krijgen wat het juist zou kunnen zijn laat het gerust weten!
Reagerenanoniem2 december 2025 om 20:19em: hoe noemt jouw onderwerp? dan kan ik bij jouw ook meelezen naar wat het mogelijks kan zijn
Reagerenanoniem2 december 2025 om 20:22em: beetje rare vraag maar bij mij lijkt het ook geen mals vlees te zijn om het zo te zeggen het is tamelijk hard. alsof er iets heel hard achter zit , is dat bij jouw ook
Reageren