- Anoniem10 oktober 2025 om 20:54
Ik heb sinds ongeveer anderhalve week last van jeuk/prikkend gevoel aan de clitoris en binnenste schaamlippen. De huid voelt gevoelig aan en ik heb af en toe ook korte, stekende pijnscheuten. Het gaat op en af. Het is er niet continu, maar wel veel. Er is geen sprake van duidelijke of overmatige afscheiding.
Ik heb al geprobeerd het gebied schoon te houden door alleen met lauw water te wassen en dun wat Vaseline te gebruiken, maar de klachten blijven aanhouden. Ik vraag me af of het om een schimmelinfectie of een allergische reactie (bijvoorbeeld op condooms) zou kunnen gaan.
2 reactiesReagerenAnoniem10 oktober 2025 om 23:32Goedenavond, Zou u misschien een foto ervan kunnen maken? Dan is het voor mij beter te beoordelen wat het kan zijn en of het er normaal uitziet
Reageren
Peter (huisarts)
12 oktober 2025 om 15:13Foto’s zijn in deze van geen medische meerwaarde.
Reageren
Jeuk , irritatie, soms pijn kan een huidreactie zijn op latex. Maar ook op een (nog niet zo zichtbare) schimmelinfectie.
Een combinatie creme van anti-schimmel en anti-eczeem creme (bv Miconazol/ hydrocortison creme) kan dit goed tegengaan.
Vraag een recept via de huisarts.