Zoeken Vraag het forum

Jeuk in en rond vagina en pijnlijke rode schaamlippen.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Woensdag heb ik de laatste keer seks gehad, erna deed mijn vagina een beetje pijn en branderig gevoel bij het plassen. Dit vind ik eerder normaal, we hadden redelijk vaak seks gehad die nacht en de laatste keer stond ik ook niet zo nat. Dus ik dacht dat de pijn daardoor kwam.

Nu is het zaterdag en sinds gisteren is mijn vagina steeds meer beginnen jeuken. Vandaag is de jeuk echt heel erg en zijn mijn schaamlippen ook dikker en roder dan normaal.

Ik wil hier niet voor naar mijn huisarts gaan, bij die man voel ik mij niet zo op mijn gemak. En ik ben ook aan het studeren dus kan niet zoveel tijd verliezen. Maar mijn gynaecologe kan ik ook niet bereiken waarschijnlijk omdat het weekend is. Weet er iemand dus wat ik er nu, in het weekend aan zou kunnen doen? Gewoon een middeltje om de jeuk te verzachten??

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je zou sudocrème of zinkzalf kunnen gebruiken. Als de klachten echter blijven aanhouden is een schimmelinfectie ook mogelijk. Daar kun je zelf een zalf voor halen in de apotheek.

Reageren
    Anoniem

Ben de sudocreme gaan halen, alle apothekers waren al gesloten en de apotheker van wacht bleek ver rijden. Heb die sudocreme nu overvloedig opgesmeerd, niet inwendig. Wel vettig boeltje. Veel verzachten van de jeuk doet dit voorlopig nog niet.

Reageren
    John (moderator)

Overvloedig opsmeren heeft dus geen enkele zin. Lees de gebruiksaanwijzing !

Reageren
Reageer op: Jeuk in en rond vagina en pijnlijke rode schaamlippen.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.