Hoi allemaal,
Ik heb een vraag. Het is niet zozeer dat ik me ergens zorgen over maak maar ben meer even benieuwd of iemand dit herkent of weet of er een verband is. Het gaat om het volgende:
Tot ongeveer een jaar of 2,5 geleden had ik nooit last van abnormale afscheiding of een sterke/vreemde geur. Ik slikte toen al een aantal jaar de pil, de Microgynon 50. Sinds ongeveer 2,5 jaar had ik ineens last van ander soort afscheiding en was er een hele duidelijke geur aanwezig. De afscheiding was dikker en kleveriger, het was meer en het rook gewoon echt niet lekker. Het rook een beetje naar een soort vieze kaas (sorry heel goor maar zo kon ik de geur het beste omschrijven). Ik heb uiteraard getest op soa’s en bacteriële vaginose maar dat had ik allemaal niet. Ik had maar geaccepteerd dat het zo was en probeerde de geur zoveel mogelijk te beperken en maskeren.
Nou is de pil die ik altijd slikte uit de markt gehaald. Ik ben dus recent, sinds een maand of 2, overgestapt op een nieuwe pil. En echt zo bizar maar sinds een maand zijn alle klachten verdwenen rondom de afscheiding en de geur. Alsof ik mijn ‘oude normale’ vagina weer terug heb. Ik heb al een beetje zitten googlen maar, is er een verband tussen het slikken van (een bepaald soort) pil en verandering van afscheiding en geur? Zijn er meer vrouwen die dit meegemaakt hebben? Ik ben super blij dat de klachten weg zijn, maar het lijkt bijna wel magie ofzo dus ik ben heel benieuwd of iemand weet of hier een verband tussen bestaat
Liefs