- Lisa14 oktober 2024 om 11:59
Hi iedereen!
Ik moet mijn verhaal écht even kwijt. Ik vind er niets van online, ondanks het gegeven dat ik weet dat heel veel jonge meisjes hier last van hebben.
Ik ben 23 jaar, en ben reeds 5 jaar samen met mijn vriend, wie tevens mijn allereerste bedpartner is. Hoewel ons seksleven heel gezond is, heb ik telkens na en tijdens de seks een soort van kloofje tussen het gebied van mijn vagina en anus. Héel irritant, omdat het ook de spontaniteit van seks kan beïnvloeden. Ik ben hiervoor meermaals naar de gynaecoloog geweest; in het begin begon ik met zalf, maar dit leek niet te helpen. Hierna heb ik jarenlang een soort van laserbehandeling gedaan (mona lisa lasering) om de huid te proberen herstellen. Ik heb hier zeker meer dan duizend euro aan besteed. Maar ook dit zorgde niet voor een blijvende oplossing. Nu, na 5 jaar, was ik het zo beu dat ik besloten heb om een operatie te doen. De gynaecoloog zei dat het kleine stukje huid zodanig geïrriteerd is, dat het weggesneden moest worden. Ik dacht oké we doen het.
Dit is nu 6 weken geleden, en nog steeds niet herstelt. Ik ben eerlijk gezegd écht in paniek dat ik het erger gemaakt heb. De huid/het litteken is nu héel gevoelig, en ik ben angstig dat dit nooit nog goed zal komen en ik nooit nog zal kunnen vrijen.
Ik probeer wanhopig meer informatie online te vinden – want de gynaecoloog drukte mij ook op het hart dat heel veel jonge meisjes dit doen – maar nergens vind ik meer informatie. Ik vind enkel maar informatie terug over een litteken na een scheurtje ten gevolge van een bevalling.
Is hier iemand die deze situatie herkent en/of advies kan geven? Ik voel me momenteel heel eenzaam, angstig en onzeker.
Dankjewel!
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 oktober 2024 om 12:37Misschien is het goed om voor een second opinion naar een andere gynaecoloog in een ander ziekenhuis te gaan. Of naar een dermatoloog. Vaak is het namelijk een gevolg van een huidaandoening
“want de gynaecoloog drukte mij ook op het hart dat heel veel jonge meisjes dit doen” Eerlijk gezegd weet wat ik van die uitspraak van de gynaecoloog moet denken…
ReagerenLisa14 oktober 2024 om 12:44Ja, de gynaecoloog die de operatie heeft uitgevoerd was mijn second opinion… Ze hebben het deeltje dat is weggesneden ook in het labo onderzocht en was een hyper geïrriteerd stukje huid. De gynaecoloog zei dan ook dat, zeker gezien dit al 5 jaar aan de gang is, het chronisch is en er dus echt niets anders opzat dan het te laten wegsnijden… Hoe dan ook – the damage is done en ik ben vooral op zoek naar mensen die eveneens zo een ingreep hebben gehad en/of dokters die hier ervaring mee hebben…
Reageren