- anoniem14 oktober 2009 om 11:31
ik heb al paar maanden geen gevoel meer in me vagina tijdens de sex ik voel wel dat me vriend hem beweegt maar ik kom niet klaar en heb geen gevoel meer hoe kan dit en hoe kan ik het gevoel weer terug krijgen liefs anoniem
19 reactiesReagerenKim14 oktober 2009 om 12:32Tja dat moet je zelf denk ik toch echt het beste weten.Misschien wat meer voorspel of misschien denk je er teveel bij na.
Het is een beetje moeilijk dit,misschien andere standjes? Ik herken wel wat jij zegt,maar misschien moet je een stapje verder gaan met de sex zoals speeltjes gebruiken en jezelf helemaal durven te laten gaan.
Als de sex vaak hetzelfde is dan gaat het je vervelen want heel normaal is,daardoor geniet je er minder van,laat je je niet helemaal gaan en bereik jij geen hoogte punt.Misschien zit ik er wel helemaal naast maar ik denk dat je je niet teveel moet focussen of je wel of niet wat voelt.Laat je gedachtes los en geniet en dan moet het lukken.
ReagerenCloë14 oktober 2009 om 12:44Ja Kim, ik denk dat je heel erg in de goede richting zit. Seksuele ‘opwindingsproblemen’ worden in de meeste gevallen veroorzaakt door libidoproblemen. Ik bedoel te zeggen dat het bijna altijd tussen de oren zit en niet zozeer een lichamelijke kwestie is.
ReagerenNicolaas B.14 oktober 2009 om 12:47Libido, ook wel geslachtsdrift genoemd, is een term die in de seksuologie wordt gebruikt om te verwijzen naar de mate waarin een persoon behoefte heeft aan seksualiteit. De geslachtsdrift wordt in grote mate bepaald door hormonen in het lichaam. Bij vrouwen is daarnaast de menstruatiecyclus van invloed op de drang tot seks. Emoties kunnen ook van invloed zijn op het libido: bij spanning, angst, stress of depressiviteit kan het libido verminderen.
ReagerenAnoniem14 oktober 2009 om 12:49Lees deze onafhankelijke en betrouwbare informatie over ‘Geen zin in vrijen’ van de Nederlandse vereniging voor Seksuele Hervorming: http://www.nvsh.nl/problemen/index.htm
ReagerenAnoniem14 oktober 2009 om 12:53Streeloefeningen zijn een goede manier om weer plezier te krijgen in het vrijen. U leert samen te ontspannen en te genieten en te praten over wat u voelt. De oefeningen zijn in drie stappen opgebouwd:
Bron: Nederlands Huisartsen Genootschap
Succes!
ReagerenLeentje30 oktober 2009 om 13:08Hallo Mensen, ik moet eerlijk zeggen dat ik wel geschrokken ben toen ik dit allemaal las!!
Ik heb nog NOOIT gevoel in mijn vagina gehad bij het vrijen!!
Ik kom eigenlijk alleen maar klaar doordat mijn vriend met zijn penis in mijn vagina gaat en zijn onderbuik over mijn clitoris heen en weer beweegt.. daardoor kom ik klaar. Maar niet omdat hij zijn penis in mijn vagina doet!! Kom dus nooit klaar als wij van achteren neuken ofzo….
Alleen maar door de clitoris!!
Liefsss Leentje
Reagerenroan4 november 2010 om 16:23Hoi ik heb het zelfde probleem en weet niet goed wat ik er mee aan moet.Had er nooit problemen mee tot ongeveer een paar jaar terug.
Reageren
Heb jij er aliets op gevonden of hulp gekregen?
Alvast bedanktMelissa4 augustus 2012 om 05:09Ik heb nu een jaar sex met mijn vriendje en voel helemaal nix in
Reageren
Vagina, im voel wel dat die er in zit en heen weer gaat maar verder nix.
Als mijn vriend mij mastrubeert (clitoris) dan voel ik het wel en kom ik klaar,
Maar in mijnvagina niet. Ik heb alle standjes uitgeprobeerd en ben gewoon
Ontspannen en opgewonden maar helaas voel ik als nog nix en ik zit
Daar echt mee en wil het grAag in mijn vagina voelen hebben jullie tipss
Alvassttt bedantAnoniem19 april 2014 om 20:12Mijn vrouw heeft helemaal geen gevoel aan haar clitores, maar ook niet vaginaal, heeft ze ook nooit gehad zegt ze. Zij woond in Afrika ik ga er dan ook volgende maand weer heen. Ik hoop dat er een reden voor bekend is. Als dat zo is zou dat een hele opluchting zijn voor on beide. Ze is 29 jaar, slank en gezond.Ze kan dus helemaal niet klaarkomen.
ReagerenAnoniem19 april 2014 om 20:17nog even een aanvulling op vorig bericht, mijn vrouw wordt ook maar niet zwanger we zijn al ruim een jaar bezig. menstruatie is regelmatig en elke keer zijn haar testen negatief.
ReagerenAnoniem10 september 2014 om 08:50misschien heb je hier niks aan maar in afrika worden vrouwen ook besneden en dit gaat niet altijd even netjes en of schoon .er zijn genoeg verhalen bekend over meisjes die met aardappelmesjes worden besneden.ze kunnen hierdoor flink beschadigd raken dit kan leiden tot minder tot geen gevoel en problemen met zwanger worden. ik zou hoe dan ook naar de dokter gaan wat zwanger worden betreft want het kan ook een hele andere reden hebben en misschien zijn er voor jullie andere manieren zoals ivf.
ReagerenAnoniem15 november 2014 om 19:48Ook ik heb dit probleem durf niet naar huisarts tegaan al 20 jaar zelfde partner ligt niet aan libido zin spanning oid. Het voelt gewoon vreemd en doof aan. Ik kan ook niet goed aanvoelen wanneer ik op hem zit of hij wel of niet erin gaat of dat ik ernaast zit vind dit vreselijk kan dus niet van sex genieten hierdoor
ReagerenJohn (moderator)
15 november 2014 om 23:30Dan wordt het hoogste tijd om bij de huisarts een verwijzing te vragen voor de gynaecoloog of de neuroloog. Het kan namelijk een aandoening van zenuwen zijn in het gebied van de vagina. Dat komt vaker voor.
ReagerenAnoniem16 november 2014 om 16:18Ok tandor dank je maar wat houdt dat precies in? En is dit makkelijk te verhelpen? Dank je wel alvast
Reageren