Zoeken Vraag het forum

Ik maak me erg veel zorgen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goedemorgen. Ik heb al een tijdje last van bloedverlies na geslachtsgemeenschap. Het is niet heel veel meestal roze van kleur. Soms heb ik daar helemaal geen last van. En tussentijdse bloedingen heb ik gelukkig niet. Ik heb in 2019 een uitstrijkje laten maken en daar stond op dat er geen hpv was gevonden. In 2020 ben ik gegaan naar mijn vorige huisarts nadat ik na de sex een klein beetje bloed verloor. Ze keek en zag geen ernstige afwijkingen. Er werd geen uitstrijkje gemaakt omdat zij dat niet nodig vond wel werd er vaginale schimmelinfectie gevonden.

Volgens die huisarts was er geen sprake van iets ernstigs aangezien ik dat jaar daarvoor een uitstrijkje had laten maken met geen hpv en ik een vaste partner heb.

De jaren erop heb ik er niet meer veel last van gehad en soms als ik wat verloor na de sex was het echt een beetje spotting tot een veegje roze bloed. Begin dit jaar leek het me handig om toch de huisarts hierover te bellen (inmiddels een andere huisarts) en die zei dat ik ervanuit moest gaan dat het ok was aangezien mijn uitsrijkje in 2019 goed was. Baarmoederhalskanker ontwikkelt zich namelijk erg langzaam en aangezien er geen hpv cellen gevonden zijn hoefde ik me geen ernstige zorgen te maken. Plus de “bloedingen” kwamen vaak een week voordat ik ongesteld zou worden voor dus het kon ook daarmee te maken hebben.

Echter vandaag schrok ik wel. Ik had dit keer meer bloedverlies als wat ik gewend was. Hier schrok ik enorm van. Maar ja nu moet ik over 4 dagen ongesteld worden en om heel eerlijk te zijn mijn partner was nogal ruw waardoor hij heel hard tegen mijn baarmoedermond stootte. (Sorry voor de details) het bloeden is nu opgehouden zelfs het heeft maar een half uurtje geduurd. Nu vraag ik me af, zou het daardoor komen?

Als ik alle keren bij elkaar optel dan is het toch tijd om er wat mee te doen. Ik denk meteen aan het ergste. Maar als ik de artsen hierover spreek met de geruststelling dat ik amper 5 jaar terug een goede uitstrijkje had denk ik dan zal het wel goed zijn. Wat is nu wijsheid hierin?

Ik ben trouwens 38

9 reacties
    Reageren
    Suus

Ik zou een verwijzing naar een gynaecoloog vragen.
    Vijf jaar terug zegt natuurlijk helemaal niks over nu…..

Reageren
    Anoniem

Ik heb vandaag een uistrijkje gehad.

Maar er is iets wat ik niet begrijp. In 2019 had ik geen hpv. Ik weet dat mijn partner loyaal is en andersom ook. Baarmoederhalskanker ontwikkelt zich erg langzaam. Hoe groot is de kans dan dat het zich in die 4 jaar ontwikkelt?

Reageren
    John (moderator)

daar kan niemande je zo antwoord op geven

Reageren
    Suus

Daar kun je idd niks over zeggen

Een vriendin van ontwikkelde het helaas binnen een jaar, tussen een controle bij het plaatsen van haar spriraal en de vaste controle in.

Dit niet om je bang te maken,het schijnt maar ontzettend weinig op die manier voor te komen hoor. Maar het kan dus helaas wel.

Reageren
    Anoniem

@suus

Maar dan had u vriendin zeker een positieve hpv uitslag lijkt mij? Je kan toch niet een uitslag hebben waar je geen hpv hebt en ineens een jaar later zoiets als wat u vriendin heeft?

Ze zeggen dat het een langzaam groeiende kanker is vandaar.. dus binnen een jaar lijkt mij eerlijk gezegd onlogisch.

Reageren
    Suus

Of ze hpv had, durf ik geen antwoord op te geven,dat weet ik zo niet.

Ze bleek in ieder geval een zeer zeldzame, zeer agressieve en zeer weinig voorkomende vorm van baarmoederhalskanker te hebben.

Reageren
    Anoniem

@suus, wat een pech en wat een verdriet. Heel veel sterkte voor u vriendin.

De dokter heeft bij mij een uitstrijkje gemaakt en een clamydia test. Dat laatste vond ik niet nodig, ik heb al 10+ jaren seks met dezelfde man maar het was een protocol van het praktijk. Nu is het afwachten geblazen en dat is het moeilijkste gedeelte..

Reageren
    Suus

Gelukkig slaan tot nu de behandelingen goed aan.

Jij sterkte met wachten en hopen op een goede uitkomst!

Reageren
    Anoniem

Gelukkig negatieve uitslag op zowel hpv als chlamydia. Nu even een afspraak inplannen waar dat bloed dan wel vandaan komt..

Reageren
Reageer op: Ik maak me erg veel zorgen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.