- Pinkerbell13 augustus 2023 om 08:34
Sinds donderdag heb ik last van een witte huid bij de vulva en de ingang van de vagina. Op het begin voelde ik er niets van, maar er was gewoon een soort witte aanslag op de huid en de huid voelde stroever, droger aan met meer textuur. Het lijkt alsof er kleine scheurtjes in de huid zitten. Ik had er geen last van, tot gister. Het jeukt nu zo erg soms dat ik er afgelopen nacht niet door kon slapen. Het lijkt qua uitzien niet op een schimmel infectie. Het brandt niet, doet geen pijn bij plassen/vrijen en het stinkt ook niet. Ook geen last van afscheiding, juist amper afscheiding vergeleken met hiervoor. Wat het meest overeen kwam is lichen sclerosis en omdat de huid droog leek heb ik meerdere malen de huid ingesmeerd met lanette vetcreme en vaseline. Gister heb ik de huid ook gekoeld met een koude zakdoek en washandje met wat ijs erin. Dit zorgde voor de nodige verlichting en hierdoor ging het witte ook deels weg. Het ziet al beter uit dan voorgaande dagen maar jeukt dus wel meer.
Hoe moet het nu verder? Wat is het, is er iets wat ik eraan kan doen?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 augustus 2023 om 10:29Daar moet je dan mee naar de huisarts gaan. Die kan je vertellen wat het is en er iets voor voorschrijven als dat nodig is
ReagerenPinkerbell1 september 2023 om 17:59Voor de mensen die dit topic tegenkomen en hetzelfde hebben: het bleek om een vaginale schimmel infectie te gaan. Het witte wat leek op scheurtjes bleek gewoon de brokkelige afscheiding te zijn. Dezelfde dag dat als ik het schreef (jeuk etc was nu op z’n hoogtepunt, dit was dag 3 dat ik er last van had) heb ik nog can Canesten GYNO de eendaagse behandeling met tablet en de crème voor 6-daagse behandeling gekocht. Tablet voor het slapen inbrengen en de crème op de schaamlippen als het jeukt/brandt. Maandag was het al stukken beter, dinsdag nog amper last van. Het begon bij mij op donderdag, zaterdag pas echt veel last van jeuk, zondag was het branderige jeukerige gevoel na een paar uur niet meer uit te houden dus ik raad iedereen aan de behandeling te doen als je er ook last van hebt in deze mate.
Reageren