Zoeken Vraag het forum

pijn bij seks

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • someone

Hallo!

Ik heb een vraagje.. ben een meisje van 20 jaar en ben al 2,5 jaar seksueel actief. In het begin had ik nooit ergens last van, geen pijn, niks. Sinds een half jaar heb ik een nieuwe vriend en hij is groter geschapen dan mijn vorige vriend. iedere keer wanneer we seks hebben, doet het pijn en lijkt het net alsof ik uitscheur… aan hem ligt het niet, doet heel voorzichtig en er is genoeg glijmiddel. zelf voel ik me ontspannen, heb niet het idee dat ik teveel aanspan..

waar kan dit aan liggen, wat kan ik eraan doen dat de pijn overgaat?

1 reactie
    Reageren
    Anneliesje

Pijn tijdens het vrijen wordt dyspareunie genoemd. Dyspareunie wordt meestal veroorzaakt doordat je gaat vrijen als je onvoldoende opgewonden bent en dus nog droog bent. Meer en langer voorspel kan dit eenvoudig oplossen. Maar het kan ook komen doordat je wat gespannen bent en eigenlijk niet klaar bent voor de penetratie. Je vagina geeft dit dan aan door niet echt open te staan. Beter kun je dan niet vrijen of wachten tot je wel echt wilt. Maar je zegt zelf dat het hier niet aan ligt.
    Een andere mogelijkheid dat het pijn doet, want aan de grootte van zijn penis of jouw vagina ligt het niet want uit iedere vagina kan een babietje komen met een hoofdje en schouders, en zo groot is je vriendje nou ook weer niet, maar een andere mogelijkheid is dus een SOA, of een vulvaire vestibulitis. Zijn jullie getest? Weet je zeker dat het geen soa is?

Reageren
Reageer op: pijn bij seks
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.