Tussentijdse bloedingen bij pilgebruik

  • #1

    Hoi!

    Ik kamp al een hele tijd met tussentijds bloedverlies  terwijl ik de pil gebruik (ethinylestradiol/drospirenon xiromed). De bloedingen zijn vaak helderrood, lichtroze, bruin of zelfs bijna zwart. Meestal gaat dit ook gepaard met het verlies van kleine bloedpropjes (stolsels). Ik heb verder geen buikpijn oid. Ik ben hiervoor ook al een aantal keren bij de huisarts geweest: op zo’n beetje elke soa is wel getest (allemaal negatief, heb ook een vaste monogame partner) en ook het uitstrijkje voor het HPV virus was negatief. Daarnaast ook doorverwezen naar de gynacoloog en die heeft een inwendige echo gemaakt, hier was niets op te zien en alles zag er normaal uit. Ook aan de baarmoedermond was niets afwijkends te zien. Heel zelden heb ik ook contactbloedingen (het begon ook te bloeden bijv toen de huisarts een uitstrijkje maakte). De ene maand duurt zo’n doorbraakbloeding een week, de andere keer een dag en weer een andere keer heb ik er bijv een halfjaar helemaal geen last van.

    Ik ben een beetje ten einde raad.. het is echt heel erg vervelend en ik heb al zo’n beetje alles laten onderzoeken wat het kan zijn. Zou het bijvoorbeeld kunnen dat dit gewoon komt door de pil? Dat mijn lichaam daar bijv. niet goed tegen kan? Of dat de pil te licht is (ivm met bloedverlies met stolsels).

    Hoop dat iemand me kan helpen!

    Reactie
    #2

    Misschien heb je gewoon een andere pil nodig. Bespreek het met je huisarts

    Reactie
Reageer op: Tussentijdse bloedingen bij pilgebruik
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief