Zoeken Vraag het forum

Bloed na het vrijen, donkerbruin en veel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lies

Al een tijdje heb ik af en toe bloedverlies na het vrijen. Het is vaak een klein beetje en donkerbruin van kleur. Van de week had ik echter veel bloedverlies. Er zat een grote vlek in t matras en me dekbed zat onder.

Ik heb niet zo lang geleden een soatest gedaan en dat kan het dus niet zijn, daarna heb ik alleen
    nog maar gemeenschap gehad met mijn vaste vriend.

Ik vraag me erg af wat het zou kunnen zijn, de sex doet namelijk geen pijn.

14 reacties
    Reageren
    Björn

Is je baarmoederhals wel eens onderzocht, het zou HPV kunnen zijn dat de cellen van de baarmoederhals aantast en op den duur zelfs kanker kan veroorzaken.

Reageren
    Linde

Dit wordt een contactbloeding genoemd, dat is een bloeding uit de vagina die optreedt na geslachtsgemeenschap of bij passage van harde ontlasting. Deze bloeding ontstaat bij ontstekingen of poliepen aan de baarmoedermond, maar kan ook optreden bij baarmoederhalskanker.

Reageren
    Maelka

Bij onrustige cellen of voorstadium van baarmoederhalskanker heb je vaak last van contactbloeding. Het is dus wel degelijk een teken dat er iets mis kan zijn.

Een uitstrijkje is goed te maken ondanks het bloedverlies. Veel vrouwen met CIN hebben bloedverlies.

Gebruik van de pil schijnt trouwens ook contactbloedinkjes te kunnen geven, dit is algemeen bekend en is ook op internet te vinden, De oorzaak daarvan is mij echter niet bekend.

Ik ging me wel zorgen maken toen ik contactbloedingen had en terecht. Gelukkig heb ik het serieus genomen ook al had ik liever mijn hoofd in het zand willen steken. Ik moet er niet aan dneken wat er dan gebeurt zou zijn.

Reageren
    Chantal

Ik heb ook bloedverlies tijdens/na de seks. ik ben naar de dokter geweest en het bleek een schimmelinfectie ( ik heb nergens last van!) en een ontsteking van de baarmoeder te zijn. toch raar dat ik een schimmelinfectie heb maar geen jeuk of iets dergelijks? en wat veroorzaakt dan het bloed verlies?

Reageren
    miriam

hallo,
    ik heb sinds kort een nieuwe vriend,
    en het gaat heel goed tussen ons,
    en dus ook op sexueel gebied,
    ik doe geen dingen die ik niet wil,
    en het lukt altijd..

maar ik heb altijd na de seks last van bloeden ,
    nou moet ik erbij zeggen , dat hij niet de kleinste is.
    maar het bloeden is zo erg, dat het gewoon een week duurt,
    wij zien mekaar meestal alleen in het weekend,
    en hebben dan ook seks, maar als ik het vorige weekend nog met hem naar bed ben geweest,
    en ik ga dit weekend weer met hem naar bed, bloed ik nog steeds,
    het is zo erg, dat ik er maandverband voor gebruik , omdat het anders doorlekt,

ik maak mij zorgen , en ben ook bang om naar de dokter te gaan , mijn vriend maakt zig ook zorgen !

iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Groetjes miriam.

Reageren
    Jasmijn

Dit zijn de meest voorkomende oorzaken:

Cervicale dysplasie: cervicale dysplasie is een voorstadium van baarmoederhalskanker. Laat op tijd een uitstrijkje maken.

Chlamydia: chalmydia is een bacteriële infectie die wordt overgebracht door seksueel contact of contact met sperma, vaginaal vocht of bloed. Laat een SOA-test doen door de huisarts.

Gonorroe: gonorroe is een seksueel overdraagbare aandoening veroorzaakt door een bacterie. Laat een SOA test doen. Er zijn hiervoor verschillende behandelingen beschikbaar.

Cervicitis / Vaginitis: Ontsteking of zwelling en infectie van de vagina of de baarmoederhals. Behandeling is afhankelijk van de oorzaak.

Cervicale poliepen: Cervicale poliepen zijn glad, rood of paars, en groeien uit de slijmlaag van de baarmoeder of de baarmoederhalshals.

Trichomoniasis: een seksueel overdraagbare aandoening. Kan ook worden doorgegeven aan pasgeborenen tijdens vaginale geboorte door geïnfecteerde moeders. Laat de huisarts dit verder onderzoeken

Vaginale schimmelinfectie: spreekt voor zich.

Endometritis: een ontsteking van het endometrium (de binnenste laag van de baarmoeder).

Uteriene poliepen: baarmoeder-poliepen.

Nota bene: enkele oorzaken van bloedingen na het vrijen kunnen een voorstadium zijn van kanker, wees er dus op tijd bij. Andere kunnen onvruchtbaarheid veroorzaken. Pas goed op jezelf en ga naar de huisarts dus.

Go see the doctor!!!

Reageren
    Anoniem

Hoi allemaal,
    Ik heb ook een bloedverlies na het vrijen en ben net als marjam ik ben gyn geweest en hebben ze ondergezocht mij en de gyn zei dat ik niks heb. Dus Wat moet ik doen ?? Sorry als ik verkeerd gesgrijven omdat ik buitenlander ben.
    Nadia..

Reageren
    Tandor1

Het is mogelijk dat de bloedingen optreden omdat je vagina van binnen te droog is. Probeer eens een glijmiddel uit. Misschien dat dat helpt.

Reageren
    Anoniem

heey ik zal naaar de de dokter gegaan kan ook ook dat je darmen ziek zijn want ze gaan bij mijn onder zoeken groetjes va heugten

Reageren
    Anoniem

Hallo ik heb toch een vraag waar ik me druk ommaak , heb een jongen leren kennen waar ik gister 1 x sex mee heb gehad ik heb 2 maanden geleden chlamidia gehad en ben daarvoor behandeld ( van mijn exvriend heb er dus een half jaar meegelopen gelukkig in die tijd geen sex gehad met andere ) daarbij heb ik pap 2 van baarmoederhalskanker en is die gezakt naar 1 toch bloed ik van t moment na de sex al de hele dag het was helderrood maar nu toch bruinig ik maak me best wel zorgen omdat k bang ben dat 1 van de 2 teruggekomen zijn wat moet ik nu doen ? En wat kan het zijn

Reageren
    John (moderator)

Dat is moeilijk te zeggen…
    Ik denk wel dat het verstandig is om even naar de huisarts te gaan.

Reageren
    kira

ik ben sinds een maandje begonnen met de pil , mijn regels zijn 5dagen voorbij. Maar ik krijg elke dag bruinbloedverlies, als ik seks heb gehad is het heel veel bloed. Ik maak me een beetje zorgen en wil graag weten hoe het komt of wat de oorzaak is 

Reageren
    Catootje

Wat dacht je van de pil als oorzaak? Je zou je eens kunnen verdiepen in wat de pil allemaal doet met je lichaam.

Reageren
    John (moderator)

Als je bloedverlies hebt telkens al je seks hebt, kan dat een infectie zijn. Ga met die klachten naar de huisarts

Reageren
Reageer op: Bloed na het vrijen, donkerbruin en veel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.