Zoeken Vraag het forum

Schimmelinfectie?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Donderdagavond had ik een one night stand (met condoom). Sinds vrijdagochtend heb ik veel jeuk aan mijn vagina. Ik heb witte, brokkelige afscheiding (al langer). Ik heb al eerder een schimmelinfectie gehad en denk dat het ongeveer hetzelfde voelt, maar jeuk voelt waarschijnlijk altijd ongeveer hetzelfde. De jeuk is wel echt storend maar nu vraag ik mij af of het een schimmelinfectie zou zijn omdat het juist de ochtend na de seks begint. Kan het zijn dat het een soa is en dat ik al zo snel klachten heb? Naast jeuk heb ik geen andere klachten, maar had ook wel veel pijn in onderbuik die ochtend. Ik denk dat ik sowieso eens bij de huisarts langs ga, maar een soatest kan dacht ik maar na een bepaalde tijd dus ik zou graag nu al weten of dit eerder op een schimmelinfectie of een soa lijkt? Alvast bedankt!

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het lijkt op een schimmelinfectie zoals je het verteld

Reageren
    Anoniem

Oke bedankt! Dus normaal zou een soa niet meteen zo snel en deze klachten geven? Zou het kunnen dat de schimmelinfectie iets met de seks te maken heeft of niet? Het lijkt mij zo toevallig anders

Reageren
    John (moderator)

Het is wel zeer onwaarschijnlijk dat je zo snel klachten krijgt va een soa

Reageren
    Catootje

Een schimmelinfectie zit dieper dan alleen in je vagina. Begint in je darmen. Oppervlakkig behandelen helpt vooral tijdelijk, waardoor je klachten kan blijven houden. Denk dat door de wrijving klachten erger kunnen worden.

Reageren
    John (moderator)

Een vaginale schimmelinfectie begint NIET in de darmen.

Reageren
    Anoniem

Vaginale schimmelinfectie is voor zover ik weet een oppervlakkige infectie dus dan is die ook zodanig te behandelen lijkt me.

Reageren
Reageer op: Schimmelinfectie?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.