Zoeken Vraag het forum

Bruine afscheiding

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Simone

Hallo,

Ik ben 18 jaar oud. Ik ben nog steeds maagd en ben niet aan de pil. Vandaag, toen ik naar de wc ging, schrok ik best wel. Ik zag dat er bruine afscheiding in het wc papier zat dat ik had gebruikt, en er zat een klein, zwart draadje in dat heel makkelijk uit elkaar viel.

Ik heb online wat gezocht, en er waren een heleboel oorzaken die gewoon niet bij mij van toepassing zijn, omdat ik niet zwanger ben, omdat ik nog maagd ben, of omdat ik de rest van de symptomen niet heb.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn, en of ik mij hier zorgen om moet maken?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is waarschijnlijk nog wat oud bloed van de vorige menstruatie dat nu uit je baarmoeder komt. Vaak komt dat rondom de eisprong of net voor de nieuwe menstruatie

Reageren
    Catootje

Bruine afscheiding kan te maken hebben met een tekort aan progesteron, ofwel oestrogeendominantie. heb het zelf jarenlang gehad en er afgekomen door gebruik van lysine en natuurlijke progesteroncrème.

Reageren
Reageer op: Bruine afscheiding
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.