- Anoniempje6 december 2017 om 23:13
Hoi,
Ik ben een meisje van 19 jaar en heb al meerdere malen schimmelinfecties (volgens mij) gehad. Toen ik nog maagd was (weet niet of dit van belang is of niet dus ik zeg het er maar bij) heb ik enkele malen een schimmelinfectie gehad, tenminste dat denk ik toch. De eerste keer dat ik het kreeg panikeerde ik een beetje maar aangezien ik nooit seks had gehad dacht ik dat dit niet erg kon zijn ik was ook vrij jong toen en durfde hier niet mee naar mijn mama of dokter gaan. Dus zoals de meeste mensen zocht ik het op op internet en met de typische symptomen van een schimmelinfectie diagnoseerde ik dus mezelf (jeuk, soms branderig gevoel, witte afscheiding, afscheiding stinkt/ruikt anders dan normaal). Ik las ook dat ze vanzelf weer overgingen en aangezien dit zo was de eerste keer dat ik er een kreeg maakte ik me niet al te veel zorgen. Nu heb ik een vriend die ook al eerder last had van schimmel infecties en zich hiervoor heeft laten behandelen en onlangs had ik er weer een en hij zei tegen me dat schimmelinfecties eigenlijk niet vanzelf overgaan en je sowiso naar de dokter moet ookal ervaar je geen symptomen meer. Aangezien we seks hebben gehad en plots alle 2 last hadden ga ik morgen naar de dokter en hij behandeld zich inmiddels verder met wat hij de vorige keer gekregenhad (Dactarin creme), en we gaan geen seks meer hebben tot het bijbons allebij over is. Maar ik vroeg me dus af heb ik dan al jaren aan een stuk een infectie ookal had ik het meeste van de tijd geen symptomen de infectie kwam wel redelijk vaak terug (ik had er voor het laatst een in augustus mijn vriend en ik hadden toen geen seks aangezien ik op vakantie was als dit nuttige info is) maar daarvoor was toch wel al lang geleden naar mijn weten dus ze komen ook weer niet zo frequent voor. Kan iemand mij hier meer informatie over geven? En moet je elke keer dat je een schimmelinfectie hebt naar de dokter?
Alvast bedankt
Xxx
1 reactieReagerenJohn (moderator)
6 december 2017 om 23:25Schimmelinfectie kunnen vanzelf overgaan, maar zeker niet altijd.Bovendien kun je elkaar over en weer b,ijven besmetten als beiden niet een behandeling doen. Je hoeft daar niet iedere keer voor naar de dokter. Als het een schimmelinfectie is, kun je Canesten Gyno kopen bij de apotheek of de drogist en die gebruiken.
Reageren