- Eli2 oktober 2017 om 00:31
hallo,
Geen idee of deze vraag staat onder het juist onderwerp.
Ik ben een vrouw van 26 jaar. Zojuist heb ik seks gehad met mijn partner en achteraf merkte hij dat er lichtbruine vlekjes zaten op ons laken. Precies waar ik lag met mijn vagina. Het lijkt op lichtbruin bloed en het zijn een paar druppels. Ik herinnerde mij plots dat ik paar weken terug ook soortgelijke vlekjes zag na de seks. De afscheiding is afkomstig van mij, want hij doet een condoom om. Dit ivm gezondheidsklachten waardoor ik sinds kort ben gestopt met de pil. Ik heb verder dus 2 keer gemerkt dat er bloed (of iets anders?) lag op de lakens na de seks. Dit gaat trouwens om vaginale seks en hij heeft ook met zijn vingers erin gezeten. Dus geen voorwerpen of iets dergelijks..
Mijn partner en ik zijn getrouwd en hebben beide geen SOA’s. Wij zijn ook elkaars eerste en enige vrijpartner, waardoor de kans op SOA ook uitsluit. Ik moet er wel bij vermelden dat wij 1,5 jaar geleden voor het eerst seks hebben gehad en dat het enkele maanden heeft geduurd voordat hij helemaal naar binnen kon bij mij. Het deed namelijk enorm pijn en dit ging een paar keer gepaard met bloeding. Nu heb ik af en toe ook nog wel eens pijn, maar niet meer zo vaak en hevig.
Ik vroeg mij af of ik mij zorgen moet maken of dat dit misschien wel eens kan gebeuren. Als de kans groot is dat het waarschijnlijk niets ergs is, vermijd ik liever om naar de huisarts te gaan. Vind het toch niet fijn als er daar beneden gegraaid moet worden, maar goed als het moet dan moet het. De reden waarom ik mij wel wat zorgen maak is, omdat mij oma is overleden aan baarmoederhalskanker en mijn tante heeft ook baarmoederproblemen gehad waardoor haar baarmoeder werd verwijderd. Een jaar geleden heb ik dit vermeld bij mijn nieuwe huisarts (hij wilde achtergrond info over mijn gezondheid), maar volgens hem was de kans is klein dat er op mijn leeftijd baarmoederaandoeningen kunnen ontstaan. Ik moest op mijn 30ste een baarmoederonderzoek aanvragen.
Sorry voor de lange tekst aan info en ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee. Moet ik mij zorgen maken?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 oktober 2017 om 00:43Het kan wel eens gebeuren, maar omdat je het toch eerder ook al had, zou het toch een infectie kunnen zijn, tenzij je seks had kort na je menstruatie. Dan zou het nog wat oud bloed kunnen zijn dat los is gekomen door de seks
ReagerenEli2 oktober 2017 om 01:17John (moderator)
2 oktober 2017 om 09:39Ga dan toch met de klacht naar de huisarts.
ReagerenCatootje3 oktober 2017 om 10:18Pilgebruik bevordert een toestand van oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Dit kan op kortere of langere termijn allerlei klachten geven. Ook zorgt pilgebruik voor de onttrekking van allerlei voedingsstoffen aan je lichaam, zoals zink, vitamine B en magnesium. Op internet genoeg te vinden over oestrogeendominantie en hoe het via natuurlijke weg bij te sturen.
ReagerenCatootje3 oktober 2017 om 10:23Wat anticonceptie betreft zou je ook een pessarium kunnen overwegen.
Reageren