Zoeken Vraag het forum

Vaginale schimmelinfectie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lara

Hallo,

Ik heb dus waarschijnlijk een vaginale schimmelinfectie, ik ga vrijdag naar de huisarts. Nu zat ik het een en ander te bekijken op internet , kan je hiv krijgen of andere soa’s krijgen door een vaginale schimmelinfectie ( ik ben btw een maagd)

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Nee, van een schimmelinfectie krijg je geen HIV of een andere Soa.  Daar moet je dan toch echt seks voor hebben

Reageren
    Lara

En kan een vaginale schimmelinfectie verder ernstige ziektes veroorzaken? En hoe onstaat een vaginale schimmelinfectie eigenlijk

Reageren
    John (moderator)

Een schimmelinfectie kan problemen veroorzaken als ze onbehandeld blijft. Ze kan zich uitbreiden in het lichaam. Schimmelinfecties worden doorgaans veroorzaakt door lichaamseigen schimmels/gisten, die de overhand kunnen krijgen en dan een infectie veroorzaken. Ook kunnen sommige geneesmiddelen , zoals antibiotica, schimmelinfecties uitlokken/veroorzaken. Soms worden ze ook overgedragen door seks.

Reageren
    Catootje

Heeft met je hele weerstand te maken. Zo zijn schimmeltjes dol op suiker dus die beter vermijden. Ben in het verleden, na allerlei medicatie die niet hielp, van mijn ernstige candida afgekomen door  aanpassing van mijn voeding plus wat supplementen. Pilgebruik kan het uitlokken maar dat lijkt in jouw situatie niet van toepassing.

Reageren
    Anoniem

Ik heb een tijdje geleden voor het eerst een schimmel infectie gehad. Dit was ongeveer 3-4 weken geleden. Hierna ben ik ongesteld geworden en al mijn klachten waren weg. Gisteren heb ik voor het eerst sex gehad in ongeveer 4 weken. Ik ben nog jong dus meestal als ik 2 weken geen seks heb gehad, is het even slikken maar gaat de pijn erna weer weg. Gisteren deed het wel meer pijn dan normaal. Is dit normaal voor de eerste keer seks na zo’n infectie, vooral als je het al langere tijd niet heb gedaan?

Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Het is dan de vraag of het wel een schimmelinfectie is/was. Ga met de klachten naar de huisarts

Reageren
    Anoniem

Ik heb Miconazolnitraat Sandoz creme gekregen voor een vaginale schimmelinfectie.

Voorheen kreeg ik wel eens Miconazolnitraat/hydrocortison hiervoor en kan ik mij herinneren dat ik daarna ook nog een creme met alleen miconazolnitraat moest smeren.

Mijn vraag is: moet ik na het gebruik van Miconazolnitraat Sandoz creme ook nog een andere creme smeren? Of is dat niet nodig?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou niet nodig moeten zijn

Reageren
    Anoniem

Ik heb snel last van een verstoord evenwicht in mijn vagina met als resultaat een vaginale schimmel. De medicatie van Kruidvat werkt prima bij mij, nu is alleen mijn vraag; hoe vaak mag je dit gebruiken? Zit hier bijvoorbeeld een maximum van 1 keer per jaar aan? Of kan het zelfs maandelijks als dit nodig is?

Reageren
    John (moderator)

Als het nodig is kan dat zeker vaker

Reageren
Reageer op: Vaginale schimmelinfectie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.