- Lia2 april 2017 om 01:59
Hallo, heb al een jaartje een soort slijmerige gele afscheiding. Klinkt heel stom maar het is te vergelijken met smeerkaas en het plakt en een geur heeft.
Het is geen schimmel/bacterie of soa. Het uitstrijkje was ook goed. Huisarts en gyn kunnen mij ook niet helpen. Mijn vagina heeft een normale ph waarde. Alle middeltjes al geprobeerd inclusief vaginale douche.
Het beinvloed mijn dagelijkse leven enorm. Kan iemand mij helpen.?
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 april 2017 om 10:32Heb je de afscheiding constant of vooral na seks? Gebruik je de pil of een ander anticonceptiemiddel? Hoe oud ben je?
ReagerenLia2 april 2017 om 12:28Ben 21 jaar en gebruik al 5 jaar de pil. Heb constant die afscheiding.. meestal al een halfuur nadat ik helemaal gewassen uit de douche kom. Na de seks is het nog erger. Maar heb al een aantal maanden geen seks meer gehad.
ReagerenJohn (moderator)
2 april 2017 om 12:52Misschien is het dan goed, om eens met de pil die je nu hebt te stoppen en voor een ander anticonceptie middel te kiezen, met minder of andere hormonen. Â Overleg het met de huisarts. Is er ook al een bloedonderzoek naar je hormonen gedaan?
Je gebruikt geen andere medicijnen of hebt nog andere aandoeningen?
ReagerenLia2 april 2017 om 13:07Nee gebruik geen andere medicijnen en er is ook geen bloedonderzoek gedaan naar mijn hormonen. Wel een uitstrijkje gemaakt. Hoe gaat zo’n bloedonderzoek in zijn werk ?
ReagerenJohn (moderator)
2 april 2017 om 14:05Er wordt bloed geprikt dat vervolgens naar het LAB wordt gestuurd.
ReagerenCatootje2 april 2017 om 15:22Pilgebruik kan de zuurgraad van je vagina veranderen, wat je vatbaarder kan maken voor bepaalde klachten. Ook geeft pilgebruik tekorten in je lichaam, zoals bijv zink en vitamine B.
ReagerenLia3 april 2017 om 15:39Ik slik al 5 jaar de pil.. en heb de afscheiding nu denk ik een jaartje. Wil hier het liefst niet mee stoppen. Ga kijken of er iets uit dat bloedonderzoek komt
ReagerenKim29 maart 2024 om 11:46Had precies het zelfde, nu met pil gestopt en is weg!! Zeker proberen waard!!
ReagerenShana10 april 2024 om 13:08Veel afscheiding schrikt jongens niet af. Integendeel.
Reageren