- anoniem7 november 2016 om 23:51
ik ga toch mijn probleem hier even op plaatsen voor advies, het verhaal:
3 weken geleden ben ik geopereerd (maandag). Die week erna veel pijn gehad en daardoor 2/3 keer de pil te laat ingenomen (12 uur). Ik zat in mijn middelste week, dat weekend seks gehad. Na de seks kreeg ik last van een gevoelige clitoris. Mijn vriend kreeg last van scheurtjes in zijn voorhuid. Bij beide was alles erg gevoelig, nu nog steeds trouwens.
De week erna ben ik naar school geweest, basisschool. Veel leerlingen waren ziek en ik liep (door mijn verzwakte weerstand van de operatie) een fikse verkoudheid op. Uiteindelijk had ik bijna een longontsteking.
Antibiotica (azitromycine) kuur gehad van 3 dagen. Verkoudheid nam flink af, maar kreeg last van gevoelige schaamlippen, erg brandend. Schaamlippen waren ook erg rood en opgezwollen. Sinds 3 dagen is mijn afscheiding anders. Ik heb van mezelf veel afscheiding en het is nu minder, maar brokkelig. Het ziet eruit als kwark. Af en toe is het ook roze/rood. De afscheiding is ergens vloeibaar maar ergens lijkt het ook op balletjes van kwark. Het ene moment heb ik veel pijn en jeuk en daarna weer helemaal niet. Nu heb ik 8 uur lang geen jeuk/pijn meer gehad.
ik heb vanmiddag de huisarts gebeld en geïnformeerd over wat het kan zijn, die raadde me aan om een crème of capsule te kopen voor vaginale schimmel. Ben uiteindelijk naar de apotheek geweest, nogmaals geïnformeerd en ging daarna naar huis met een crème. Deze heb ik gelijk opgesmeerd.
Heb nu geen roodheid en zwelling meer aan de schaamlippen. Wel maak ik me erg zorgen over mijn afscheiding. Ik heb namelijk constant in mijn hoofd zitten dat ik misschien zwanger ben, aangezien ik de pil in de operatieweek niet goed heb ingenomen. Misschien is het de angst van mijn leeftijd (19)… maar ik vind dit allemaal erg frustrerend en eng.
Zou mijn afscheiding ook door de antibiotica veranderd kunnen zijn? Of is het dan toch misschien een schimmel.
Ik wil graag zelf eerst kijken hoe het loopt voordat ik met mijn benen wijd ga bij de dokter.
Wat denken jullie/wat adviseren jullie mij?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
7 november 2016 om 23:58Het klinkt in ieder geval als een schimmelinfectie. En die kan natuurlijk ook in de vagina zitten. De crème alleen aan de buitenkant aanbrengen heeft dan niet veel zin.
Reageren
Je had dus een crème moeten kopen waar een applicator bij zit, zodat je de crème ook in de vagina kunt aanbrengen, of een vaginale zetpil.( Canesten Gyno bijvoorbeeld)
Ook je partner moet dus de crème gebruiken, want die heeft ook een schimmelinfectie.
Tijdens het gebruik van de crème geen seks en niet masturberen.