Home / Tandheelkunde / Cracked tooth
Ik vertelde reeds dat ik pijn had aan een gevulde kies. De tandarts moest tot drie keer toe de vulling aanpassen aan mijn gebit maar telkens was daar veel tijd tussen want er was nooit een plaats vrij, werd ook niet gezien als een urgentie.
Intussen had ik helse pijnen door de overdruk in mijn onderkaak en kies.
De laatste keer was het slijpen eindelijk ongeveer goed en was de pijn minder.
Vorige week was er een bobbel op mijnn tadvlees. Weer aan dezelfde tand. Bleek een fistel te zijn doordat de tand gebroken was. Dus geen aantasting van het wortelkanaal.
Hij is dus verloren en moet getrokken worden. De tandarts vroeg of ik op iets hard had gebeten en dat de tand voor zijn vulling reeds beschadigdid was. Hij ontkent dus het feit dat door de tand niet goed aan te passen er overdruk ontstond en dat dit eerder de oorzaak is van de breuk. Volgens mij zijn schuld dat ik een tand verlies. Wat kan ik doen ?
wat bedoel je met : wat kan ik doen?
Veel keus is er blijkbaar niet als de tand eruit moet...
Ja, idd , nu kan het niet anders en moet hij eruit. Maar het was niet de bedoeling dat ik een tand zou verliezen. Ik bedoelde eerder, wat zou de tandarts moeten doen. Hij heeft toch een verzekering. Hij maakt zich er toch gemakkelijk vanaf ! Is hij niet aansprakelijk ?
Niet alleen heb ik helse pijnen gehad. Maar nu zal ik er nog meer hebben. Ik overweeg nu een implant... Wellicht weer pijn. En duur.....
Was dat echt niet mogelijk om wat beter te werken en te zorgen dat er geen overdruk onstond door de vulling onderaan beter aan te passen aan mijn gebit ? Een kwestie van een paar minuten opletten.... Wat een gevolgen !
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!