Zoeken Vraag het forum

grijsachtige tanden en witte vlekjes

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • lauratje

hoi,

ik heb een beugel en als het goed is mag die er binnenkort uit,
    alleen heb ik een probleem. Ik heb namelijk grijsachtige tanden en op een paar voortanden zitten witte vlekjes. Nou wil ik graag weten waar dat vandaan komt? en of IK er iets aan kan doen.
    En heeft dat grijsachtige misschien te maken met de beugel, een schaduw ofzoiets? Ik weet het niet hoor. Kunt u me helpen?

Groetjes

2 reacties
    Reageren
    Marloes

Witte vlek na het verwijderen van de beugel komen vaak voor. Door het dragen van de beugel is op plekjes langdurig onvoldoende schoongemaakt waardoor zuren hebben ingewerkt op de tanden waar het wel bijkon, rond de plekken waar de beugel dus zat. Deze zuren ontkalken de tanden en maken de tanden zwakker waardoor er gaatjes kunnen ontstaan, dus je zult goed moeten poetsen. De tandarts kan deze witte plekjes proberen te behandelen met fluoride of ander technische ingrepen, zoals een laagje over deze plekken heen te leggen, die beschermend werken en een cosmetisch effect hebben. Hiervoor ga je echt het beste terug naar de tandarts die jou geholpen heeft. Misschien kan hij de rest van de tanden zo bleken dat ze weer mooi egaal worden. Bespreek de mogelijkheden met jouw tandarts, want die kent jouw tanden tenslotte het beste. En ga niet zelf rommelen met fluoride want een teveel ervan is ook schadelijk, en dan kun je zelfs bruine plekjes krijgen!.

Reageren
Reageer op: grijsachtige tanden en witte vlekjes
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.