Zoeken Vraag het forum

partiële prothese of goedkope kroon of toch weer composiet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Cees

Dag mensen,

Voordat ik met mijn tandarst hierover ga stoeien wil ik hier eerst advies inwinnen. De composietvulling van de tand direct naast mijn voortanden is wederom afgebroken bij het eten. Die tand bestond voor het afbreken al voornamelijk uit composietvulling en naar schatting voor 25% uit tandbeen. Ik zit eraan te denken om die tand te laten trekken en partiële prothese te laten plaatsen. Ik heb echter gekeken naar een schatting van de kosten op internet en ben daar erg van geschrokken. In het ergste geval kost zoiets rond de 700 euro. dat wordt geheel niet vergoed volgens de basisverzekering en heb mijn gering aanvullende verzekering al opgebruikt voor dit. Ik vraag mij dan ook af of een goedkope kroon niet een betere oplosiing is die niet eens veel duurder is. Of zou een versterkte composietvulling toch nog voldoen. Heeft hier iemand redelijk recent een partiële prothese, een kroon laten plaatsen voor een tot vier tanden en zo ja wat heeft het alles bij elkaar gekost ?

Reageer op: partiële prothese of goedkope kroon of toch weer composiet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.